Următorul invitat
Jan-Philipp Ahrens

Sophie Rippinger | 10.03.2025-14.03.2025

Sophie Rippinger

Sophie Rippinger este specialist în Economie Circulară. Este implicată în Proiectul Edinburgh Innovations, structură de comercializare a Universității Edinburgh, unde a contribuit la livrarea programului Venture Builder Incubator și a creat structura EARTH Centred Business Design (ECBD), prin care a propus un set de instrumente pentru modele de afaceri circulare și net zero pentru start-up-uri aflate în fază incipientă de dezvoltare.

Sophie a activat ca și Senior Consultant în Economie Circulară pentru Wood Group Plc, unde a sprijinit multiple proiecte locale și internaționale, inclusiv dezvoltarea politicilor de prevenire a poluării cu plastic pentru Banca Mondială și oferind suport direct întreprinderilor mici și mijlocii care doresc să se îndrepte către o Economie Circulară pentru Zero Waste Scotland. Sophie a gestionat proiecte inovative menite să vizeze strategii de dezvoltare în domeniul deșeurilor pentru companii precum Ford, Renault și Peugeot. În timp ce lucra pentru Veolia Environmental, a implementat contractori de gestionare a deșeurilor pentru Universitatea din Edinburgh și a realizat studii menite să faciliteze gestionarea deșeurilor pentru Universitatea Strathclyde și Historic Environment Scotland.

De-a lungul carierei sale de 20 de ani, a interacționat cu sute de fondatori din categoria studenților, profesioniști din domenii academice și non-academice reprezentând peste 25 de instituții de învățământ superior din Europa, precum și antreprenori și angajați dintr-o gamă largă de sectoare de afaceri.

Sophie crede cu tărie că Economia Circulară are potențialul de a aborda criza climatică și de mediu urgentă cu care ne confruntăm în prezent. Prin urmare, ea adoptă o abordare interdisciplinară și experiențială cu afacerile și start-up-urile, care depășește cadrele tradiționale pentru a accelera tranziția către o societate durabilă.

Linkedin_Sophie Rippinger

Jan-Philipp Ahrens 24.03.2025-30.03.2025

Jan-Philipp deține titlul de venia legendi (Habilitare) de la Facultatea de Studii Economice a Universității din Mannheim și conduce un grup interdisciplinar de cercetare care folosește un supercomputer dedicat studiilor de inteligență artificială și date masive, cu accent pe sustenabilitate. Lucrările sale au fost publicate în reviste științifice internaționale de top, cum ar fi Entrepreneurship Theory & Practice, Journal of Management Studies și ICIS. A scris cărți și a contribuit la rapoarte științifice solicitate de Ministerele Federale din Germania, iar cercetările sale au câștigat sau au fost nominalizate pentru peste 30 de premii internaționale. De asemenea, a fost distins cu un premiu pentru diversitate și egalitate de gen de către Universitatea din Mannheim și a fost recunoscut pentru implicarea sa remarcabilă în coordonarea echipei de lucru pentru Ucraina de la Universitatea din Passau. În calitate de recenzent activ, Jan-Philipp a primit un premiu pentru activitatea sa de evaluare.

De asemenea, sprijină comunitatea academică prin organizarea de conferințe internaționale, cum ar fi Academia Europeană de Management și Conferința Europeană Interdisciplinară de Cercetare în Antreprenoriat. Predă cursuri la nivel de licență, master și doctorat, în domenii precum antreprenoriatul, managementul organizațional, managementul strategic și internațional. De asemenea, este un vorbitor frecvent la cursuri de educație executivă la Mannheim Business School și a mentorat peste 25 de echipe de start-up. Cercetările sale au fost discutate în media publică, inclusiv în publicații precum Deutschlandradio, Spiegel Online, Der Standard, DIE ZEIT și Frankfurter Allgemeine Zeitung. Jan-Philipp Ahrens și-a obținut doctoratul la Universitatea din Mannheim între 2010 și 2013 și a fost cercetător invitat la Ludwig-Maximilians-Universität München și la Universitatea Humboldt din Berlin. În perioada 2013-2014, a lucrat ca consilier politic în cadrul Ministerului Federal de Finanțe din Germania, concentrându-se pe restructurarea afacerilor. În 2024, a fost cercetător invitat la Universitatea Stanford, la Scandinavian Consortium for Organizational Research.

Una dintre pasiunile sale este canotajul de maraton, clasându-se pe locul al treilea într-o competiție internațională pe Rin și pe primul loc într-o competiție pe echipe la Universitatea Tehnică din München.

Linkedin Jan Philipp Ahrnes

Amnon Dekel | 5.05.2025-11.05.2025

Dr. Amnon Dekel este directorul executiv al ASPER-HUJI Innovate, Innovation and Entrepreneurship Center din cadrul Universității Hebrew din Ierusalim. Anterior, Amnon a fost președinte al Departamentului de Inginerie Software la Colegiul de Inginerie și Design Shenkar din Israel. Amnon are peste 20 de ani de experiență în dezvoltarea de produse pentru servicii și aplicații bazate pe IT, precum și peste 15 ani de experiență în cercetare aplicată ce vizează User Experience și Mobile Computing. Acesta a contribuit la lansarea a 3 companii din domenii precum video sharing, personal networking and indoor navigation. A primit numeroase premii internaționale, inclusiv o nominalizare la Premiile Pulitzer, pentru munca sa cu New York Times. Amnon are un doctorat în Informatică la Hebrew. Este pasionat de transpunerea artei în tehnologie, iar când are timp se dedică acestui hobby.

LinkedIn_Amnon Dekel

Debra Zahay-Blatz | 26.05.2025-01.06.2025

Debra Zahay-Blatz este profesor de marketing și fost șef al departamentului de Marketing și Antreprenoriat la St. Edward’s University din Austin, Texas. Ea a supervizat includerea marketingului digital și a analiticii în curriculum-ul de licență în marketing și antreprenoriat, precum și dezvoltarea unui program de masterat în Marketing Digital și Analitică, în cadrul căruia a fost director de program. Deține un doctorat de la University of Illinois din Urbana-Champaign, un Master în Management de la Northwestern University din Evanston, Illinois, un Juris Doctor de la Loyola University din Chicago, Illinois și o diplomă de licență de la Washington University din St. Louis, Missouri.

Dr. Zahay-Blatz cercetează modul în care companiile pot facilita relațiile cu clienții, în special utilizând informațiile despre aceștia. De asemenea, predă și cercetează pedagogia de ultimă oră pentru predarea marketingului digital. A publicat extensiv în jurnale de marketing din Statele Unite și Europa. A fost selectată ca Fulbright Specialist în 2023. Este membră a comitetului editorial al Journal of Marketing Analytics, Industrial Marketing Management și Journal of Marketing Education. A fost redactor-șef al Journal of Research in Interactive Marketing din 2012 până în 2017, ghidând creșterea explozivă a influenței acestui jurnal. Este coautoare a două manuale Cengage, Digital Marketing: Foundations and Strategy, ediția a 5-a și Social Media Marketing: A Strategic Approach, ediția a 3-a, și autoare a doua ediții a Digital Marketing Management: A Handbook for the Current (or Future) CEO, publicat de Business Expert Press, LLC.

Linkedin_Debra Zahay-Blatz