Programul de incubare are ca și scop oferirea de suport specializat și gratuit studenților care au concepte de business cu potențial de dezvoltare pe piața din România. În urma “Competiției de idei ”, echipele selectate vor avea acces la o serie de module care vor contura modele de business fezabile, în funcție de viziunea și provocările identificate.

Competiție de idei

Evenimentul va oferi studenților posibilitatea de a-și prezenta ideile de business unui juriu format dintr-un grup de mentori. Cele mai interesante idei vor fi selectate pentru a face parte din programul de incubare UBB Student i-Lab.

Pentru a vă înregistra la Competiția de idei completați formularul

Octombrie 2023

Program incubare 

Programul de incubare are ca scop oferirea de suport specializat studenților care au concepte de business cu potențial de dezvoltare pe piața din România. Acest program va fi disponibil în urma unei preselecții realizate  prin intermediul “Competiției de idei”, este un eveniment care va avea loc la debutul fiecărui semestru, iar echipele selectate vor avea acces la un set de module menite să le ajute să dezvolte un model de afaceri fezabil, respectiv să ofere suport specializat.

Octombrie 2023

Modul 1.
Start-up mindset 

– Dezvoltarea mentalităţii de start-up și psihologia succesului
– Valorificarea eșecului în afaceri de succes
– Importanța mindset-ului în călătoria antreprenorială

Laviniu Chiș, Manager LC Learning & Consulting

LinkedIn_Laviniu Chiș

Modul 2.
Lean Start-up

– Cunoașterea elementelor definitorii ale unui start-up de succes
– Experimentarea, testarea și actualizarea conceptului de business
– Customer Discovery

Laviniu Chiș, Manager LC Learning & Consulting

LinkedIn_Laviniu Chiș

Noiembrie 2023

Modul 3.
Problem Analysis

– Analiza problemelor și dezvoltarea soluțiilor în domeniul de interes al fiecarui participant
– Înțelegerea profundă a provocărilor pe care participanții din programul de incubare le întâmpină
– Dezvoltarea abilităților critice pentru a găsi soluții inovatoare

Modul 4.
Value Proposition Design

– Dezvoltarea unor propuneri de valoare unice și atractive
– Dobândirea unor abilități practice pentru a transforma și îmbunătăți valoarea oferită de produsele sau serviciile propuse de participanții din programul de incubare
– Conturarea unei strategii de afaceri cu impact

Ion-Gheorghe Petrovai – Reprezentant al EIT Health în România

LinkedIn_Ion-Gheorghe Petrovai

Modul 5.
Modelarea și Finanțarea Afacerii

– Definirea structurii de afaceri utilizând strategii esențiale pentru a contura elementele cheie
– Costurile, veniturile și canalele de distribuție pentru a crea modele de afaceri durabile
– Resursele financiare potrivite pentru dezvoltarea ideilor de afaceri.

Marius Rus – consultanță și management de proiecte

Marius Rus LinkedIn

Decembrie 2023

Modul 6.
Go to Market Strategy

– Dezvoltarea unei strategii eficiente de intrare pe piață
– Instrumente necesare pentru conturarea unei strategii solide de piață.

Cristiana Bogățeanu – consultanță și management de proiecte

Cristiana Bogățeanu LinkedIn

Modul 7.
Strategii viitoare

– Discutarea strategiilor propuse pe anul 2024 de către echipele aflate în programul de incubare

Demo Day  

Evenimentul oferă posibilitatea viitoarelor afaceri de succes, dezvoltate în cadrul programelor de incubare, de a fi validate în fața unui juriu format din mentori și investitori. Va oferi câștigătorilor oportunitatea de a obține finanțare și suport în cadrul acceleratoarelor partenere, iar conceptele cele mai elaborate, cu potențial de dezvoltare pe piața reală, vor fi premiate.

* vă rugăm consultați calendarul pentru a avea acces la datele la care vor avea loc aceste evenimente.

Februarie 2024

Competiție de idei

Evenimentul va oferi studenților posibilitatea de a-și prezenta ideile de business unui juriu format dintr-un grup de mentori. Cele mai interesante idei vor fi selectate pentru a face parte din programul de incubare UBB Student i-Lab.

Martie 2024

Competitia este deschisă tuturor studenților UBB care au o idee de business pe care doresc să o testeze și să valideze, cu ajutorul celor mai buni experți în domeniu, în cadrul „Programului de Incubare”. Studenții se pot înscrie la Competitie fie individual, fie alături de colegii cu care știu că pot forma o echipa creativă, dinamică și dornică de a experimenta lucruri noi.
Fiecare persoană/echipă va avea la dispoziție 5 minute pentru a expune problema pe care dorește să o rezolve, soluția (produsul /serviciul) pe care o consideră viabilă pentru a adresa respectiva probleme și motivația de a dezvolta respectivul concept de business. Pentru a facilita expunerea ideii este recomandata utilizarea unui ppt, iar prezentarea poate fi realizată atât în limba engleză cât și în limba română.

Pentru a vă înregistra la Competiția de idei completați FORMULARUL. Data limita de înscriere este 20.03.2024, ora 00.00.

Program incubare 

Programul de incubare are ca scop oferirea de suport specializat studenților care au concepte de business cu potențial de dezvoltare pe piața din România. Acest program va fi disponibil în urma unei preselecții realizate  prin intermediul “Competiției de idei”, este un eveniment care va avea loc la debutul fiecărui semestru, iar echipele selectate vor avea acces la un set de module menite să le ajute să dezvolte un model de afaceri fezabil, respectiv să ofere suport specializat.

Martie 2024

Modul 1.
Start-up mindset 

– Dezvoltarea mentalităţii de start-up și psihologia succesului
– Valorificarea eșecului în afaceri de succes
– Importanța mindset-ului în călătoria antreprenorială

Speaker: Anca Rarău


Experiența profesională a Ancăi Rarău se întinde pe parcursul a peste 20 de ani în domeniul brand positioning, marketing strategic și operațional, experiența clienților, branding de angajator cercetării și relații publice. A coordonat și a implementat proiecte remarcabile atât în calitate de manager în companii mari, cât și ca antreprenor.

Anca Rarău este un membru activ al Romanian Business Leaders, contribuind cu expertiza și cunoștințele sale profesionale pentru dezvoltarea mediului de afaceri și a diferitelor comunități. În 2017, a fost una dintre fondatoarele primei filiale Romanian Business Leaders în afara Bucureștiului – RBL Cluj. În calitate de lider local al proiectului VSFA (Vreau Să Fiu Antreprenor), s-a implicat activ în programul național pentru educarea tinerilor antreprenori.

Cariera și experiența Ancăi Rarău se bazează pe o bază academică solidă. A absolvit Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj cu o diplomă de licență în Științe Economice, specializarea Management. Deține o diplomă de master obținută la Academia de Studii Economice din București. De asemenea, a absolvit programul Executive MBA al CNAM Paris.

Modul 2.
Lean Start-up

– Cunoașterea elementelor definitorii ale unui start-up de succes
– Experimentarea, testarea și actualizarea conceptului de business
– Customer Discovery

Speaker: Bianca Muntean

Bianca Muntean Consul Onorific al Estoniei, este co-fondator și cluster manager Transilvania IT, cu peste 25 de ani de experiență în crearea și dezvoltarea de ecosisteme de inovare. Ea este coordonator și fondator al Transilvania Digital Innovation Hub, primul centru de inovare digitală din România recunoscut drept operațional de către Comisia Europeană și selectat în cadrul rețelei Centrelor de Inovare Digitală Europene, fiind totodată coordonator al Asociației Centrelor de Inovare Digitală din România RO-DIH.

Bianca Muntean este cunoscută ca una dintre cele mai relevante figuri la nivelul regiunii și țării din perspectiva domeniului de inovare, digitalizare și tehnologie, fiind astfel desemnată Consul al Republicii Estonia la Cluj, pentru județele Alba, Bihor, Bistrița-Năsăud, Cluj, Maramureș, Mureș, Sălaj și Satu Mare. 
Este membră în mai multe Grupuri și Consilii Consultative care se ocupă de inovare și transformare digitală la nivel local, regional, național și internațional. 

A primit titlul de EU Cluster Manager of the Year pentru anul 2019 din partea DG GROW, Comisia Europeană și este implicată în coordonarea de colaborări trans-sectoriale în toată Europa. Bianca este, de asemenea, laureată pentru Premiul pentru Inovare Deschisă acordat în 2017 de Grupul pentru Strategie și Politici de Inovare Deschisă, Comisia Europeană. 

Bianca Muntean crede cu tărie faptul că puterea colaborării poate genera schimbări sistemice în economie și societate.

Aprilie 2024

Modul 3.
Problem Analysis

– Analiza problemelor și dezvoltarea soluțiilor în domeniul de interes al fiecărui participant
– Înțelegerea profundă a provocărilor pe care participanții din programul de incubare le întâmpină
– Dezvoltarea abilităților critice pentru a găsi soluții inovatoare

Speaker: Catherine Delevoye

Catherine Delevoye are o experiență de peste 25 de ani în consilierea antreprenorilor, oferindu-le suport în dezvoltarea și scalarea propriilor afaceri, prin servicii de coaching și mentorat pe teme legate de dezvoltarea modelului de business, internaționalizare, atragerea de investitori, managementul inovației și eficientizarea lanțului valorii.

A contribuit la dezvoltarea afacerilor din Europa, America de Nord, India, Africa și Orientul Mijlociu, oferind consiliere juridică personalizată și expertiză pentru dezvoltarea tehnologică, stabilirea de parteneriate și modelare procelelor de afaceri. Colaborează cu companii inovatoare abate în diverse etape de dezvoltare, oferindu-le suport încă de la faza de concept si până la consolidarea poziției la nivel internațional. De asemenea, sprijină antreprenorii în soluționarea provocărilor ce țin problemele juridice, gestionarea proprietății intelectuale, stabilirea de acorduri cu clienți, parteneri și investitori, din întreaga lume.

Modul 4.
Value Proposition Design

– Dezvoltarea unor propuneri de valoare unice și atractive
– Dobândirea unor abilități practice pentru a transforma și îmbunătăți valoarea oferită de produsele sau serviciile propuse de participanții din programul de incubare
– Conturarea unei strategii de afaceri cu impact

Speaker: Caherine Delevoye

Catherine Delevoye are o experiență de peste 25 de ani în consilierea antreprenorilor, oferindu-le suport în dezvoltarea și scalarea propriilor afaceri, prin servicii de coaching și mentorat pe teme legate de dezvoltarea modelului de business, internaționalizare, atragerea de investitori, managementul inovației și eficientizarea lanțului valorii.

A contribuit la dezvoltarea afacerilor din Europa, America de Nord, India, Africa și Orientul Mijlociu, oferind consiliere juridică personalizată și expertiză pentru dezvoltarea tehnologică, stabilirea de parteneriate și modelare procelelor de afaceri. Colaborează cu companii inovatoare abate în diverse etape de dezvoltare, oferindu-le suport încă de la faza de concept si până la consolidarea poziției la nivel internațional. De asemenea, sprijină antreprenorii în soluționarea provocărilor ce țin problemele juridice, gestionarea proprietății intelectuale, stabilirea de acorduri cu clienți, parteneri și investitori, din întreaga lume.

Modul 5.
Modelarea și Finanțarea Afacerii

– Definirea structurii de afaceri utilizând strategii esențiale pentru a contura elementele cheie
– Costurile, veniturile și canalele de distribuție pentru a crea modele de afaceri durabile
– Resursele financiare potrivite pentru dezvoltarea ideilor de afaceri.
– Investiții și investitori

Catherine Delevoye are o experiență de peste 25 de ani în consilierea antreprenorilor, oferindu-le suport în dezvoltarea și scalarea propriilor afaceri, prin servicii de coaching și mentorat pe teme legate de dezvoltarea modelului de business, internaționalizare, atragerea de investitori, managementul inovației și eficientizarea lanțului valorii.

A contribuit la dezvoltarea afacerilor din Europa, America de Nord, India, Africa și Orientul Mijlociu, oferind consiliere juridică personalizată și expertiză pentru dezvoltarea tehnologică, stabilirea de parteneriate și modelare procelelor de afaceri. Colaborează cu companii inovatoare abate în diverse etape de dezvoltare, oferindu-le suport încă de la faza de concept si până la consolidarea poziției la nivel internațional. De asemenea, sprijină antreprenorii în soluționarea provocărilor ce țin problemele juridice, gestionarea proprietății intelectuale, stabilirea de acorduri cu clienți, parteneri și investitori, din întreaga lume.

Modul 6.
Managementul unei echipe antreprenoriale

– profiluri care completează modelele de business
– provocările in managementul antreprenorial
– Internaționalizarea
– parteneriate

Speaker: Catherine Delevoye 

Catherine Delevoye are o experiență de peste 25 de ani în consilierea antreprenorilor, oferindu-le suport în dezvoltarea și scalarea propriilor afaceri, prin servicii de coaching și mentorat pe teme legate de dezvoltarea modelului de business, internaționalizare, atragerea de investitori, managementul inovației și eficientizarea lanțului valorii.

A contribuit la dezvoltarea afacerilor din Europa, America de Nord, India, Africa și Orientul Mijlociu, oferind consiliere juridică personalizată și expertiză pentru dezvoltarea tehnologică, stabilirea de parteneriate și modelare procelelor de afaceri. Colaborează cu companii inovatoare abate în diverse etape de dezvoltare, oferindu-le suport încă de la faza de concept si până la consolidarea poziției la nivel internațional. De asemenea, sprijină antreprenorii în soluționarea provocărilor ce țin problemele juridice, gestionarea proprietății intelectuale, stabilirea de acorduri cu clienți, parteneri și investitori, din întreaga lume.

Modul 7.
Prototiparea

– elaborarea unui prototip și validarea acestuia cu potențiali clienți
– soluții de perfecționare a prototipului realizat
– realizarea unei machete

Speaker: Amnon Dekel

Dr. Amnon Dekel este directorul executiv al ASPER-HUJI Innovate, Innovation and Entrepreneurship Center din cadrul Universității Hebrew din Ierusalim. Anterior, Amnon a fost președinte al Departamentului de Inginerie Software la Colegiul de Inginerie și Design Shenkar din Israel. Amnon are peste 20 de ani de experiență în dezvoltarea de produse pentru servicii și aplicații bazate pe IT, precum și peste 15 ani de experiență în cercetare aplicată ce vizează User Experience și Mobile Computing. Acesta a contribuit la lansarea a 3 companii din domenii precum video sharing, personal networking and indoor navigation. A primit numeroase premii internaționale, inclusiv o nominalizare la Premiile Pulitzer, pentru munca sa cu New York Times. Amnon are un doctorat în Informatică la Hebrew.

Mai 2024

Modul 8.
Comercializarea Inovațiilor

– Antreprenoriatul tehnologic
– Abordări în comercializarea inovațiilor

Speaker: Jeff Sevage

Jeff Sevage, Ph.D., este Executive Director la Faber Entrepreneurship Center de la Moore School, USA. Acesta și-a canalizat cercetarea spre identificarea celor mai bune practici privind comercializarea inovațiilor bazate pe știință, pe identificarea celor mai eficiente strategii de brevetare, dar și pe modalitățile de dezvoltare a ecosistemelor antreprenoriale și bazate pe inovare. Timp de 10 ani d-nul Savage a oferit consultanță startup-urilor academice și științifice având rolul de mentor al facultății în programul I-Corps al NSF. Colaborează cu Savannah River National Laboratories și este consilier al facultății pentru Gamecock Consulting Club.

Modul 9.
Pitching & Market Strategy

– Pitching
– Noi Tehnologii în Antreprenoriatul tehnologic
– Strategii de scalare bazate pe noi tehnologii

Speaker: Jeff Sevage

Jeff Sevage, Ph.D., este Executive Director la Faber Entrepreneurship Center de la Moore School, USA. Acesta și-a canalizat cercetarea spre identificarea celor mai bune practici privind comercializarea inovațiilor bazate pe știință, pe identificarea celor mai eficiente strategii de brevetare, dar și pe modalitățile de dezvoltare a ecosistemelor antreprenoriale și bazate pe inovare. Timp de 10 ani d-nul Savage a oferit consultanță startup-urilor academice și științifice având rolul de mentor al facultății în programul I-Corps al NSF. Colaborează cu Savannah River National Laboratories și este consilier al facultății pentru Gamecock Consulting Club.

Modul 10.
Entrepreneurship Marketing

– Marketingul în antreprenoriat
– Bootstrap Marketing
– Social Marketing

Speaker: Brooke M. Reavey

Brooke M. Reavey, Ph.D., M.S., este profesor la Școala de Afaceri Brennan din cadrul Universitatății Dominicane. Este cercetător Fulbright, atașat de România fiind Senior Scholar în București, în perioada 2017 – 2018 și Specialist Fulbright în Cluj în 2024. Deține titlul de doctor în Marketing (Administrarea Afacerilor) de la Universitatea Drexel și masteratul în Cercetare de Marketing de la Universitatea Temple. A lucrat în industria cercetării de marketing timp de opt ani înainte de a-și finaliza doctoratul. Este câștigătoare a două competiții naționale de inovație în predare. Munca academică a Dr. Reavey vizează intersecția dintre marketingul digital și cercetarea de piață, în special în ceea ce privește democratizarea și confidențialitatea datelor.

Demo Day  

Evenimentul oferă posibilitatea viitoarelor afaceri de succes, dezvoltate în cadrul programelor de incubare, de a fi validate în fața unui juriu format din mentori și investitori. Va oferi câștigătorilor oportunitatea de a obține finanțare și suport în cadrul acceleratoarelor partenere, iar conceptele cele mai elaborate, cu potențial de dezvoltare pe piața reală, vor fi premiate.

Premiile vor consta în bunuri, bani și suport de specialitate pentru a asigura continuitatea conceptelor de business.

* vă rugăm consultați calendarul pentru a avea acces la datele la care vor avea loc aceste evenimente.

3 Iunie 2024


Beneficiarii programului de incubare vor avea posibilitatea de a-și valida conceptul de business în fața unor antreprenori și instructori cu experiență, din țară și din străinătate. Fiecare concept va fi expus în maxim 5 minute cronometrate și trebuie să evidențieze valoarea propusă, persona, avantajul competitiv, un buget estimativ al veniturilor și cheltuielilor vizate, respectiv strategiile viitoare. Se recomandă ca pitchul să fie realizat în limba engleză, dat fiind faptul că în juriu vor fi specialiști din țară și din străinătate

Formularul de înscriere este disponibil aici (vei găsi și template-ul ce trebuie utilizat pentru pitch)

Amnon Dekel este directorul executiv al ASPER-HUJI Innovate, Innovation and Entrepreneurship Center din cadrul Universității Hebrew din Ierusalim. Amnon are peste 20 de ani de experiență în dezvoltarea de produse pentru servicii și aplicații bazate pe IT, precum și peste 15 ani de experiență în cercetare aplicată ce vizează User Experience și Mobile Computing.

Catherine Delevoye are o experiență de peste 25 de ani în consilierea antreprenorilor, oferindu-le suport în dezvoltarea și scalarea propriilor afaceri, prin servicii de coaching și mentorat pe teme legate de dezvoltarea modelului de business, internaționalizare, atragerea de investitori, managementul inovației și eficientizarea lanțului valorii.

Brooke Reavey este profesor asociat de marketing în Școala de Afaceri Brennan la Universitatea Dominicană. Este câștigătoare a două competiții naționale de inovație în predare. Munca academică a Dr. Reavey vizează intersecția dintre marketingul digital și cercetarea de piață, în special în ceea ce privește democratizarea și confidențialitatea datelor.

Raluca Bunduchi este Chair in Innovation la Universitatea Edinburgh Business School din UK. Domenii de interes: încrederea și costurile tranzacțiilor pe piețele electronice, procesele de instituționalizare în standardizarea tehnologiei, costurile și beneficiile asociate inovației de proces, strategiile de legitimare a inovației, provocări în transformarea digitală și abordările inovației în firmele digitale.

Experiența profesională a Ancăi Rarău (Brandocracy) se întinde pe parcursul a peste 20 de ani în domeniul brand positioning, marketing strategic și operațional, experiența clienților, branding de angajator cercetării și relații publice. A coordonat și a implementat proiecte remarcabile atât în calitate de manager în companii mari, cât și ca antreprenor.

Georgiana Iancu (Brandocracy) lucrează în marketing și management din 2006. În tot acest timp, ea a coordonat proiecte privind employer branding, marketingul strategic și operațional, corporate communication, CSR, dezvoltarea organizațională și comunicarea M&A.

Dan Deheneș (Executive Director Kaufland Romania & Moldova) are o experiență vastă în domeniul retailului. A absolvit programul Executive Education “Innovation & Leadership” organizat de UBB FSEGA și UNC Kenan-Flagler Business School, University of North Carolina, Chapel Hill!

Competiție de idei

Evenimentul va oferi studenților posibilitatea de a-și prezenta ideile de business unui juriu format dintr-un grup de mentori. Cele mai interesante idei vor fi selectate pentru a face parte din programul de incubare UBB Student i-Lab.

Octombrie 2024

Competiția este deschisă tuturor studenților UBB care au o idee de business pe care doresc să o testeze și să o valideze, cu ajutorul celor mai buni experți în domeniu, în cadrul „Programului de Incubare”. Studenții se pot înscrie la Competiție fie individual, fie alături de colegii cu care știu că pot forma o echipă creativă, dinamică și dornică de a experimenta lucruri noi.
Fiecare persoană/echipă va avea la dispoziție 5 minute pentru a expune problema pe care dorește să o rezolve, soluția (produsul /serviciul) pe care o consideră viabilă pentru a adresa respectiva problemă și motivația de a dezvolta respectivul concept de business. Pentru a facilita expunerea ideii este recomandată utilizarea unui suport multimedia (ex: powerpoint), iar prezentarea poate fi realizată în limba engleză sau în limba română.

Pentru a vă înregistra la Competiția de idei completați

Data limită de înscriere este 27.10.2024, ora 23.59.

Program incubare 

Programul de incubare are ca scop oferirea de suport specializat studenților care au concepte de business cu potențial de dezvoltare pe piața din România. Acest program va fi disponibil în urma unei preselecții realizate  prin intermediul “Competiției de idei”, este un eveniment care va avea loc la debutul fiecărui semestru, iar echipele selectate vor avea acces la un set de module menite să le ajute să dezvolte un model de afaceri fezabil, respectiv să ofere suport specializat.

Octombrie 2024

Modul 1.
Start-up mindset 

– Dezvoltarea mentalităţii de start-up și psihologia succesului
– Valorificarea eșecului în afaceri de succes
– Importanța mindset-ului în călătoria antreprenorială

Speaker: Alexandru Panait


Alexandru Panait, un expert recunoscut în securitate cibernetică și tehnologie blockchain, nominalizat în Forbes 30 under 30 pentru contribuțiile sale în identificarea vulnerabilităților de cybersecurity. El este, de asemenea, fondatorul platformei Gov-Smart, care aduce soluții inovatoare în domeniul administrației publice.

Noiembrie 2024

Modul 2.
Lean Start-up


– Cunoașterea elementelor definitorii ale unui start-up de succes
– Experimentarea, testarea și actualizarea conceptului de business
– Customer Discovery

Speaker: David Mammano

David Mammano a lansat șapte firme și a valorificat aceste experiențe pentru a oferi curaj tuturor celor care au văzut în antreprenoriat calea de a-și realiza visurile. A câștigat de trei ori premiul Inc. Magazine 5000 Growth Company. Este TEDx Speaker, profesor la Universitatea din Rochester și autor de cărți pe domeniul antreprenoriat si planificare strategică. A absolvit cursurile Universității  Buffalo și al MIT Entrepreneurial Master’s Program, un program axat pe dezvoltare antreprenorială. Este membru al Consiliului de Administrație al Fundației Western NY Make-A-Wish și membru local al consiliului Junior Achievement.

Modul 3.
Value Proposition Design

– Dezvoltarea unor propuneri de valoare unice și atractive
– Dobândirea unor abilități practice pentru a transforma și îmbunătăți valoarea oferită de produsele sau serviciile propuse de participanții din programul de incubare
– Conturarea unei strategii de afaceri cu impact

Speaker: David Mammano

David Mammano a lansat șapte firme și a valorificat aceste experiențe pentru a oferi curaj tuturor celor care au văzut în antreprenoriat calea de a-și realiza visurile. A câștigat de trei ori premiul Inc. Magazine 5000 Growth Company. Este TEDx Speaker, profesor la Universitatea din Rochester și autor de cărți pe domeniul antreprenoriat si planificare strategică. A absolvit cursurile Universității  Buffalo și al MIT Entrepreneurial Master’s Program, un program axat pe dezvoltare antreprenorială. Este membru al Consiliului de Administrație al Fundației Western NY Make-A-Wish și membru local al consiliului Junior Achievement.

Modul 4.
Managementul unei echipe antreprenoriale

– Profiluri care completează modelele de business
– Provocările in managementul antreprenorial
– Internaționalizarea
– Parteneriate

Speaker: David Mammano

David Mammano a lansat șapte firme și a valorificat aceste experiențe pentru a oferi curaj tuturor celor care au văzut în antreprenoriat calea de a-și realiza visurile. A câștigat de trei ori premiul Inc. Magazine 5000 Growth Company. Este TEDx Speaker, profesor la Universitatea din Rochester și autor de cărți pe domeniul antreprenoriat si planificare strategică. A absolvit cursurile Universității  Buffalo și al MIT Entrepreneurial Master’s Program, un program axat pe dezvoltare antreprenorială. Este membru al Consiliului de Administrație al Fundației Western NY Make-A-Wish și membru local al consiliului Junior Achievement.

Modul 5.
Modelarea și Finanțarea Afacerii

– Provocările in managementul antreprenorial
– Modelele de business financiar
– Bugetul și previziunea financiară

Speaker: Alexandra Muțiu

Alexandra Muțiu este prorector al Universității Babeș-Bolyai și deține un rol strategic în conducerea universității, având responsabilități vitale legate de Resurse Umane, Alumni, Dezvoltarea în Carieră și Consilierea Studenților. Este o profesionistă cu experiență vastă și recunoscută pentru competențele sale de excepție în predarea contabilității pentru manageri și controlling, atât la nivel licență și masterat, cât și în programele MBA și pentru executivi. Cu o experiență didactică bogată și un bagaj de cunoștințe acumulate atât în cadrul Universității Babeș-Bolyai, cât și în calitate de professor invitat în cadrul unor universități din străinătate, Alexandra Muțiu oferă cursanților oportunitatea de a învăța prin intermediul metodei studiului de caz. Ea crede ferm că pentru a avea succes primul pas este de a avea un mindset de învingător, iar acesta este un principiu pe care îl împărtășește cu pasiune și determinare.

Modul . 6
Marketing antreprenorial

– Marketingul în antreprenoriat
– Bootstrap Marketing
– Social Marketing

Speaker: Georgiana Iancu și Cipriana Stan

Georgiana Iancu (Brandocracy) lucrează în marketing și management din 2006. În tot acest timp, ea a coordonat proiecte privind employer branding, marketingul strategic și operațional, corporate communication, CSR, dezvoltarea organizațională și comunicarea M&A.

Cipriana Stan (Brandocracy) are o experiență de peste 15 ani în marketing, coordonând de-a lungul carierei numeroase proiecte în digital marketing, internal communications, lead generation, employer branding, marketing B2B și B2C, pentru companii din diverse arii ale economiei, precum IT, sănătate, turism, industria alimentară, industria financiară, industria ceramică, educație, atât în companii consacrate cât și în start-up-uri.

Decembrie 2024

Modul 7.
Proprietatea Intelectuală

– Ce trebuie să știi despre proprietatea intelectuală
– Crearea de Valoare și rolul MVP-ului în proces

Speaker: Catherine Delevoye

Catherine Delevoye are o experiență de peste 25 de ani în consilierea antreprenorilor, oferindu-le suport în dezvoltarea și scalarea propriilor afaceri, prin servicii de coaching și mentorat pe teme legate de dezvoltarea modelului de business, internaționalizare, atragerea de investitori, managementul inovației și eficientizarea lanțului valorii.
A contribuit la dezvoltarea afacerilor din Europa, America de Nord, India, Africa și Orientul Mijlociu, oferind consiliere juridică personalizată și expertiză pentru dezvoltarea tehnologică, stabilirea de parteneriate și modelare procelelor de afaceri. Colaborează cu companii inovatoare abate în diverse etape de dezvoltare, oferindu-le suport încă de la faza de concept si până la consolidarea poziției la nivel internațional. De asemenea, sprijină antreprenorii în soluționarea provocărilor ce țin problemele juridice, gestionarea proprietății intelectuale, stabilirea de acorduri cu clienți, parteneri și investitori, din întreaga lume.

Modul 8.
Scalability and Go to Market Strategy

– Crearea Lanțului Valorii
– Scaling-up

Speaker: Catherine Delevoye

Catherine Delevoye are o experiență de peste 25 de ani în consilierea antreprenorilor, oferindu-le suport în dezvoltarea și scalarea propriilor afaceri, prin servicii de coaching și mentorat pe teme legate de dezvoltarea modelului de business, internaționalizare, atragerea de investitori, managementul inovației și eficientizarea lanțului valorii.
A contribuit la dezvoltarea afacerilor din Europa, America de Nord, India, Africa și Orientul Mijlociu, oferind consiliere juridică personalizată și expertiză pentru dezvoltarea tehnologică, stabilirea de parteneriate și modelare procelelor de afaceri. Colaborează cu companii inovatoare abate în diverse etape de dezvoltare, oferindu-le suport încă de la faza de concept si până la consolidarea poziției la nivel internațional. De asemenea, sprijină antreprenorii în soluționarea provocărilor ce țin problemele juridice, gestionarea proprietății intelectuale, stabilirea de acorduri cu clienți, parteneri și investitori, din întreaga lume.

Modul 9.
Parteneriatele și internaționalizarea afacerii

– Modalități de finanțare
– Internaționalizarea – sursă de avantaj competitiv
– Arta Parteneriatelor

Speaker: Catherine Delevoye

Catherine Delevoye are o experiență de peste 25 de ani în consilierea antreprenorilor, oferindu-le suport în dezvoltarea și scalarea propriilor afaceri, prin servicii de coaching și mentorat pe teme legate de dezvoltarea modelului de business, internaționalizare, atragerea de investitori, managementul inovației și eficientizarea lanțului valorii.
A contribuit la dezvoltarea afacerilor din Europa, America de Nord, India, Africa și Orientul Mijlociu, oferind consiliere juridică personalizată și expertiză pentru dezvoltarea tehnologică, stabilirea de parteneriate și modelare procelelor de afaceri. Colaborează cu companii inovatoare abate în diverse etape de dezvoltare, oferindu-le suport încă de la faza de concept si până la consolidarea poziției la nivel internațional. De asemenea, sprijină antreprenorii în soluționarea provocărilor ce țin problemele juridice, gestionarea proprietății intelectuale, stabilirea de acorduri cu clienți, parteneri și investitori, din întreaga lume.

Modul 10.
Pitching & Storytelling

– Cum să faci un pitch de impact
– Cum să structurezi un pitch în funcție de audiența vizată

Speaker: Daniel Druhora


Daniel Druhora
 este cineast, profesor și lider în inovare, de origine româno-americană, recunoscut pentru documentarul său câștigător al premiului Emmy „Lives Not Grades” și alte lucrări notabile, cum ar fi „Cloudwalkers” și „Long Distance Swimmer.” A studiat relații internaționale la Universitatea din Washington și a obținut un MFA în producție de film și televiziune la Școala de Arte Cinematice de la University of Southern California.

În calitate de Director al Grand Challenges Innovation Lab la USC, Daniel coordonează inițiative de inovare și antreprenoriat, promovând soluții care rezolvă probleme globale. Pe lângă contribuțiile sale pe partea educațională si cinematografică, Daniel este implicat în USC ReWater Center, contribuind alături de studenți la identificarea de soluții menite să abordeze în mod activ soluționarea crizei de apă. Printre proiectele sale curente se numără „Elie’s Overcoat,” un film de lung metraj ce va fi filmat în România.

Modul 11.
Validarea bugetului

Speaker: Alexandra Muțiu


Alexandra Muțiu este prorector al Universității Babeș-Bolyai și deține un rol strategic în conducerea universității, având responsabilități vitale legate de Resurse Umane, Alumni, Dezvoltarea în Carieră și Consilierea Studenților. Este o profesionistă cu experiență vastă și recunoscută pentru competențele sale de excepție în predarea contabilității pentru manageri și controlling, atât la nivel licență și masterat, cât și în programele MBA și pentru executivi. Cu o experiență didactică bogată și un bagaj de cunoștințe acumulate atât în cadrul Universității Babeș-Bolyai, cât și în calitate de professor invitat în cadrul unor universități din străinătate, Alexandra Muțiu oferă cursanților oportunitatea de a învăța prin intermediul metodei studiului de caz. Ea crede ferm că pentru a avea succes primul pas este de a avea un mindset de învingător, iar acesta este un principiu pe care îl împărtășește cu pasiune și determinare.

Demo Day  

Evenimentul oferă posibilitatea viitoarelor afaceri de succes, dezvoltate în cadrul programelor de incubare, de a fi validate în fața unui juriu format din mentori și investitori. Va oferi câștigătorilor oportunitatea de a obține finanțare și suport în cadrul acceleratoarelor partenere, iar conceptele cele mai elaborate, cu potențial de dezvoltare pe piața reală, vor fi premiate.

Premiile vor consta în bunuri, bani și suport de specialitate pentru a asigura continuitatea conceptelor de business.

* vă rugăm consultați calendarul pentru a avea acces la datele la care vor avea loc aceste evenimente.

12 Decembrie 2024


Beneficiarii programului de incubare vor avea posibilitatea de a-și valida conceptul de business în fața unor antreprenori și instructori cu experiență, din țară și din străinătate. Fiecare concept va fi expus în maxim 5 minute cronometrate și trebuie să evidențieze valoarea propusă, persona, avantajul competitiv, un buget estimativ al veniturilor și cheltuielilor vizate, respectiv strategiile viitoare. Se recomandă ca pitchul să fie realizat în limba engleză, dat fiind faptul că în juriu vor fi specialiști din țară și din străinătate

Formularul de înscriere este disponibil aici (vei găsi și template-ul ce trebuie utilizat pentru pitch)

Bunduchi Raluca este Chair in Innovation la Universitatea Edinburgh Business School din UK. Domenii de interes: încrederea și costurile tranzacțiilor pe piețele electronice, procesele de instituționalizare în standardizarea tehnologiei, costurile și beneficiile asociate inovației de proces, strategiile de legitimare a inovației, provocări în transformarea digitală și abordările inovației în firmele digitale.

Dehenes Dan (Executive Director Kaufland Romania & Moldova) are o experiență vastă în domeniul retailului. A absolvit programul Executive Education “Innovation & Leadership” organizat de UBB FSEGA și UNC Kenan-Flagler Business School, University of North Carolina, Chapel Hill.

Ilya Avdeev este profesor de Inginerie Mecanică la Universitatea din Wisconsin-Milwaukee și director al Lubar Entrepreneurship Center. Este co-fondator și director executiv al UWM Student Startup Challenge, coordonează inițiativa Milwaukee Regional Energy Education în calitate de investigator principal și a fondat Advanced Manufacturing and Design Laboratory. Cercetările sale se concentrează pe proiectarea sistemelor de stocare a energiei și integrarea gândirii de design în educația technică.

Iancu Georgiana  (Brandocracy) lucrează în marketing și management din 2006. În tot acest timp, ea a coordonat proiecte privind employer branding, marketingul strategic și operațional, corporate communication, CSR, dezvoltarea organizațională și comunicarea M&A.

Sevage Jeff Ph.D., este Executive Director la Faber Entrepreneurship Center de la Moore School, USA. Acesta și-a canalizat cercetarea spre identificarea celor mai bune practici privind comercializarea inovațiilor bazate pe știință, pe identificarea celor mai eficiente strategii de brevetare, dar și pe modalitățile de dezvoltare a ecosistemelor antreprenoriale și bazate pe inovare. Timp de 10 ani d-nul Savage a oferit consultanță startup-urilor academice și științifice având rolul de mentor al facultății în programul I-Corps al NSF. Colaborează cu Savannah River National Laboratories și este consilier al facultății pentru Gamecock Consulting Club.

Russ Browder ajută liderii, antreprenorii și inovatorii să se remarce prin predare și cercetare aplicată. Fie în mediul universitar, fie în sălile de curs corporative, Russ predă leadership antreprenorial, antreprenoriat global, comunicare și executive presence. Cercetările sale explorează legătura dintre tehnologie, învățare, creativitate și reziliența organizațională, în contexte variate, precum tehnologii digitale emergente, makerspaces și gestionarea crizelor.
Russ a obținut numeroase premii pentru inovație în predare, în calitate de Profesor Asistent de Antreprenoriat la Price College of Business, Universitatea din Oklahoma.

Simina Lakatos este fondatoarea și președinta Institutului Ernest Lupan pentru Economie Circulară și Mediu (IRCEM), funcție pe care o deține din 2012. Cu o pregătire în domeniile economic și tehnic, aceasta deține o diplomă de licență în Economie și o diplomă în Ingineria Materialelor și Mediului. În 2011, a susínut o teză dedicată Responsabilității Sociale Corporative. Principalele sale preocupări vizează accelerarea tranziției către o economie circulară, prin inițiative coordonate, dezvoltarea de soluții practice și scalabile, organizarea de campanii la nivel local, regional și european, precum și promovarea și diseminarea informațiilor despre economia circulară și dezvoltarea durabilă.

Competiție de idei

Evenimentul va oferi studenților posibilitatea de a-și prezenta ideile de business unui juriu format dintr-un grup de mentori. Cele mai interesante idei vor fi selectate pentru a face parte din programul de incubare UBB Student i-Lab.

Martie 2025

Competiția este deschisă tuturor studenților UBB care au o idee de business pe care doresc să o testeze și să o valideze, cu ajutorul celor mai buni experți în domeniu, în cadrul „Programului de Incubare”. Studenții se pot înscrie la Competiție fie individual, fie alături de colegii cu care știu că pot forma o echipă creativă, dinamică și dornică de a experimenta lucruri noi.
Fiecare persoană/echipă va avea la dispoziție 5 minute pentru a expune problema pe care dorește să o rezolve, soluția (produsul /serviciul) pe care o consideră viabilă pentru a adresa respectiva problemă și motivația de a dezvolta respectivul concept de business. Pentru a facilita expunerea ideii este recomandată utilizarea unui suport multimedia (ex: powerpoint), iar prezentarea poate fi realizată în limba engleză sau în limba română.

Pentru a vă înregistra la Competiția de idei completați

Data limită de înscriere este 16.03.2025

Program incubare 

Programul de incubare are ca scop oferirea de suport specializat studenților care au concepte de business cu potențial de dezvoltare pe piața din România. Acest program va fi disponibil în urma unei preselecții realizate  prin intermediul “Competiției de idei”, este un eveniment care va avea loc la debutul fiecărui semestru, iar echipele selectate vor avea acces la un set de module menite să le ajute să dezvolte un model de afaceri fezabil, respectiv să ofere suport specializat.

Martie 2025

Modul 1.
Start-up mindset 

– Dezvoltarea mentalităţii de start-up și psihologia succesului
– Valorificarea eșecului în afaceri de succes
– Importanța mindset-ului în călătoria antreprenorială

Speaker: Erika (Adriana) Tiplea

Cu o experiență de peste 10 ani în domeniul ospitalier, este Manager al Botanical Bar Events, un concept născut din pasiune pentru această industrie în 2023. De-a lungul carierei sale, a lucrat în diverse locații din țară, gestionând echipe în cadrul unor mari festivaluri și aprofundându-mi cunoștințele prin cursuri și convenții de specialitate. A organizat evenimente variate, de la festivaluri și concerte de muzică acustică până la degustări și experiențe culinare. În paralel, am acumulat 4 ani de experiență în domeniul financiar-contabil în cadrul companiei Contzilla, unde s-a ocupat de contabilitatea societăților, consultanță și redactarea de articole de specialitate pentru antreprenori și profesioniști din domeniu.

Iulian Tirean, este în prezent Fondator și Director General al HeartTECH Innovations. Are o experiență vastă, acumulată în roluri anterioare la Avangarde Software, AROBS Transilvania Software și RIA Solutions Group. A urmat studii în perioada 2010 – 2012 și deține un set solid de competențe, inclusiv strategie de afaceri, planificare strategică, managementul conturilor, managementul schimbării și coaching. Crede cu tărie că o companie este construită de oameni și că succesul unui business este posibil doar prin colaborarea strânsă dintre echipe și management.

Modul 2. Design Thinking

– Harta Empatiei
– Înțelegerea nevoilor consumatorului

Speaker: Tzufit Herling

Cu peste 10 ani de experiență în crearea de conținut, construirea de comunități, managementul proiectelor și design de programe, colaborez cu organizații, antreprenori și afaceri din întreaga lume pentru a conecta oamenii. Tzufit este specializată în susținerea companiilor pentru a dezvolta comunități prospere prin crearea de strategii personalizate, revitalizarea comunităților existente cu un accent pe învățarea digitală și dezvoltarea angajaților, și stimularea inovației în mediul de muncă hibrid.

Are experiență în dezvoltrea de programe personalizate pentru lideri comunitari, antreprenori și profesioniști, abordând teme precum fundamentale ale construirii comunităților, strategie de conținut, abilități de leadership și stimularea angajamentului atât online, cât și în persoană.

Modul 3.
Antreprenoriatul Digital


– Rolul digitalizării într-un strat-up
– Model de business digital
– Integrarea AI în antreprenoriat

Speaker: Jan-Philipp

Deține titlul de venia legendi (Habilitare) de la Facultatea de Studii Economice a Universității din Mannheim A scris cărți și a contribuit la rapoarte științifice solicitate de Ministerele Federale din Germania, iar cercetările sale au câștigat sau au fost nominalizate pentru peste 30 de premii internaționale. De asemenea, a fost distins cu un premiu pentru diversitate și egalitate de gen de către Universitatea din Mannheim și a fost recunoscut pentru implicarea sa remarcabilă în coordonarea echipei de lucru pentru Ucraina de la Universitatea din Passau. De asemenea, sprijină comunitatea academică prin organizarea de conferințe internaționale, cum ar fi Academia Europeană de Management și Conferința Europeană Interdisciplinară de Cercetare în Antreprenoriat. Predă cursuri la nivel de licență, master și doctorat, în domenii precum antreprenoriatul, managementul organizațional, managementul strategic și internațional. De asemenea, este un vorbitor frecvent la cursuri de educație executivă la Mannheim Business School și a mentorat peste 25 de echipe de start-up.

Linkedin Jan Philipp Ahrnes

Modul 4.
Crowfounding

– Dinamica socială și psihologică în crowdfunding
– Elaborarea unei campanii de crowdfunding

Speaker: Jan-Philipp

Deține titlul de venia legendi (Habilitare) de la Facultatea de Studii Economice a Universității din Mannheim A scris cărți și a contribuit la rapoarte științifice solicitate de Ministerele Federale din Germania, iar cercetările sale au câștigat sau au fost nominalizate pentru peste 30 de premii internaționale. De asemenea, a fost distins cu un premiu pentru diversitate și egalitate de gen de către Universitatea din Mannheim și a fost recunoscut pentru implicarea sa remarcabilă în coordonarea echipei de lucru pentru Ucraina de la Universitatea din Passau. De asemenea, sprijină comunitatea academică prin organizarea de conferințe internaționale, cum ar fi Academia Europeană de Management și Conferința Europeană Interdisciplinară de Cercetare în Antreprenoriat. Predă cursuri la nivel de licență, master și doctorat, în domenii precum antreprenoriatul, managementul organizațional, managementul strategic și internațional. De asemenea, este un vorbitor frecvent la cursuri de educație executivă la Mannheim Business School și a mentorat peste 25 de echipe de start-up.

Aprilie 2025

Modul . 5
Marketing antreprenorial

– Marketingul în antreprenoriat
– Bootstrap Marketing
– Social Marketing

Speaker: Georgiana Iancu și Cipriana Stan

Georgiana Iancu (Brandocracy) lucrează în marketing și management din 2006. În tot acest timp, ea a coordonat proiecte privind employer branding, marketingul strategic și operațional, corporate communication, CSR, dezvoltarea organizațională și comunicarea M&A.

Cipriana Stan (Brandocracy) are o experiență de peste 15 ani în marketing, coordonând de-a lungul carierei numeroase proiecte în digital marketing, internal communications, lead generation, employer branding, marketing B2B și B2C, pentru companii din diverse arii ale economiei, precum IT, sănătate, turism, industria alimentară, industria financiară, industria ceramică, educație, atât în companii consacrate cât și în start-up-uri.

Modul 6.
Modelarea și Finanțarea Afacerii

– Provocările in managementul antreprenorial
– Modelele de business financiar
– Bugetul și previziunea financiară

Speaker: Alexandra Muțiu

Alexandra Muțiu este prorector al Universității Babeș-Bolyai și deține un rol strategic în conducerea universității, având responsabilități vitale legate de Resurse Umane, Alumni, Dezvoltarea în Carieră și Consilierea Studenților. Este o profesionistă cu experiență vastă și recunoscută pentru competențele sale de excepție în predarea contabilității pentru manageri și controlling, atât la nivel licență și masterat, cât și în programele MBA și pentru executivi. Cu o experiență didactică bogată și un bagaj de cunoștințe acumulate atât în cadrul Universității Babeș-Bolyai, cât și în calitate de professor invitat în cadrul unor universități din străinătate, Alexandra Muțiu oferă cursanților oportunitatea de a învăța prin intermediul metodei studiului de caz. Ea crede ferm că pentru a avea succes primul pas este de a avea un mindset de învingător, iar acesta este un principiu pe care îl împărtășește cu pasiune și determinare.

Modul 6.
Modelarea și Finanțarea Afacerii

– Provocările in managementul antreprenorial
– Modelele de business financiar
– Bugetul și previziunea financiară

Speaker: Alexandra Muțiu

Alexandra Muțiu este prorector al Universității Babeș-Bolyai și deține un rol strategic în conducerea universității, având responsabilități vitale legate de Resurse Umane, Alumni, Dezvoltarea în Carieră și Consilierea Studenților. Este o profesionistă cu experiență vastă și recunoscută pentru competențele sale de excepție în predarea contabilității pentru manageri și controlling, atât la nivel licență și masterat, cât și în programele MBA și pentru executivi. Cu o experiență didactică bogată și un bagaj de cunoștințe acumulate atât în cadrul Universității Babeș-Bolyai, cât și în calitate de professor invitat în cadrul unor universități din străinătate, Alexandra Muțiu oferă cursanților oportunitatea de a învăța prin intermediul metodei studiului de caz. Ea crede ferm că pentru a avea succes primul pas este de a avea un mindset de învingător, iar acesta este un principiu pe care îl împărtășește cu pasiune și determinare.

Mai 2025

Modul 7.
Validarea bugetului

– Anliza și discutarea bugetului

Speaker: Alexandra Muțiu


Alexandra Muțiu este prorector al Universității Babeș-Bolyai și deține un rol strategic în conducerea universității, având responsabilități vitale legate de Resurse Umane, Alumni, Dezvoltarea în Carieră și Consilierea Studenților. Este o profesionistă cu experiență vastă și recunoscută pentru competențele sale de excepție în predarea contabilității pentru manageri și controlling, atât la nivel licență și masterat, cât și în programele MBA și pentru executivi. Cu o experiență didactică bogată și un bagaj de cunoștințe acumulate atât în cadrul Universității Babeș-Bolyai, cât și în calitate de professor invitat în cadrul unor universități din străinătate, Alexandra Muțiu oferă cursanților oportunitatea de a învăța prin intermediul metodei studiului de caz. Ea crede ferm că pentru a avea succes primul pas este de a avea un mindset de învingător, iar acesta este un principiu pe care îl împărtășește cu pasiune și determinare.

Modul 8.
Proprietatea Intelectuală

– Ce trebuie să știi despre proprietatea intelectuală
– Crearea de Valoare și rolul MVP-ului în proces

Speaker: Amnon Dekel

Dr. Amnon Dekel este directorul executiv al ASPER-HUJI Innovate, Innovation and Entrepreneurship Center din cadrul Universității Hebrew din Ierusalim. Anterior, Amnon a fost președinte al Departamentului de Inginerie Software la Colegiul de Inginerie și Design Shenkar din Israel. Amnon are peste 20 de ani de experiență în dezvoltarea de produse pentru servicii și aplicații bazate pe IT, precum și peste 15 ani de experiență în cercetare aplicată ce vizează User Experience și Mobile Computing. Acesta a contribuit la lansarea a 3 companii din domenii precum video sharing, personal networking and indoor navigation. A primit numeroase premii internaționale, inclusiv o nominalizare la Premiile Pulitzer, pentru munca sa cu New York Times. Amnon are un doctorat în Informatică la Hebrew. Este pasionat de transpunerea artei în tehnologie, iar când are timp se dedică acestui hobby.

Modul 9.
Prototiparea cu No Coding AI

– Prototiparea
-Validarea produsului

Speaker: Amnon Dekel

Dr. Amnon Dekel este directorul executiv al ASPER-HUJI Innovate, Innovation and Entrepreneurship Center din cadrul Universității Hebrew din Ierusalim. Anterior, Amnon a fost președinte al Departamentului de Inginerie Software la Colegiul de Inginerie și Design Shenkar din Israel. Amnon are peste 20 de ani de experiență în dezvoltarea de produse pentru servicii și aplicații bazate pe IT, precum și peste 15 ani de experiență în cercetare aplicată ce vizează User Experience și Mobile Computing. Acesta a contribuit la lansarea a 3 companii din domenii precum video sharing, personal networking and indoor navigation. A primit numeroase premii internaționale, inclusiv o nominalizare la Premiile Pulitzer, pentru munca sa cu New York Times. Amnon are un doctorat în Informatică la Hebrew. Este pasionat de transpunerea artei în tehnologie, iar când are timp se dedică acestui hobby.

Modul 10.
Validarea conceptului de Business cu un VC

– Ce este un VC
– Cum să abordezi un VC, în calitate de antreprenor la ănceput de drum?

Speakeri: Cristina Cismas Florea și Morgan Slain

Cristina are 20 de ani de experiență în domeniul educației. A predat matematică și afaceri la liceu și a implementat programe inovative în diverse licee. În 2014, Cristina a fondat Programul BEAM, un program educațional internațional pentru licee, unde elevii învață să creeze propriile lor startup-uri printr-un curriculum dezvoltat în parteneriat cu firme de renume, precum PricewaterhouseCoopers și Ernst&Young, și au acces la stagii de practică în afaceri la companii din rețeaua BEAM. BEAM are mii de absolvenți în întreaga lume și a fost prezentat în numeroase articole de presă, inclusiv în Raportul Nuffic din Olanda, unde a fost desemnat una dintre cele mai bune practici în educație. Cristina este menționată ca Alumni Remarcabil la Universitatea Santa Clara pentru activitatea sa cu Programul BEAM.

Înainte de a lucra la Universitatea Santa Clara, Cristina a fost Chief Program Officer la Boys and Girls Clubs, lector la Stanford University și speaker la seminarelor Wharton School of Business. În prezent, Cristina este cadru didactic asociat la Universitatea Santa Clara, unde predă Design Thinking, și este consultant pentru Santa Clara Ventures, un fond de capital de risc care investește în startup-uri Bronco.

Morgan Slain este partener General la Santa Clara Ventures, un fond de capital de risc care investește în companii fondate de absolvenți, cadre didactice, angajați și studenți ai Universității Santa Clara. De asemenea, este fondator și director al Bronco Venture Accelerator, un program destinat sprijinirii antreprenorilor din cadrul Universității Santa Clara prin furnizarea de resurse, comunitate și mecanisme de responsabilizare pentru dezvoltarea afacerilor lor. În plus, Morgan Slain este partener general la Santa Cruz Ventures, un fond de capital de risc asociat acceleratorului Santa Cruz Works, axat pe susținerea startupurilor orientate spre sustenabilitate și sănătatea planetei în regiunea Santa Cruz și de-a lungul Coastei Centrale.

Cu o experiență de peste 25 de ani în management corporativ, operațiuni de afaceri, planificare strategică și fuziuni și achiziții, Morgan Slain are un parcurs dovedit în conducerea și vânzarea unor companii tehnologice emergente, cumulând peste 200 de milioane de dolari în exituri. A fost partener la UP2398, fondul de investiții early-stage al lui Pierre Omidyar, și a deținut poziții de conducere în filiale sau companii achiziționate de Google, Disney, Palm și Frost & Sullivan. Domeniile sale de expertiză includ blockchain, analitică de date, învățare automată, biotehnologie și bunuri de consum. Morgan Slain este absolvent al Universității Stanford, deținând o diplomă de licență și un master în Studii Internaționale, ambele obținute cu distincții.

Modul 11.
Marketingul Digital pentru Antreprenori: Strategie și Implementare

Strategii de Marketing Digital și Branding
Crearea Reclamelor Digitale
Branding pe Rețelele Sociale
Sesiune de Pitching

Speakeri: Debra Zahay-Blatz

Debra Zahay-Blatz este profesor de marketing și fost șef al departamentului de Marketing și Antreprenoriat la St. Edward’s University din Austin, Texas. Ea a supervizat includerea marketingului digital și a analiticii în curriculum-ul de licență în marketing și antreprenoriat, precum și dezvoltarea unui program de masterat în Marketing Digital și Analitică, în cadrul căruia a fost director de program. Deține un doctorat de la University of Illinois din Urbana-Champaign, un Master în Management de la Northwestern University din Evanston, Illinois, un Juris Doctor de la Loyola University din Chicago, Illinois și o diplomă de licență de la Washington University din St. Louis, Missouri.

Dr. Zahay-Blatz cercetează modul în care companiile pot facilita relațiile cu clienții, în special utilizând informațiile despre aceștia. De asemenea, predă și cercetează pedagogia de ultimă oră pentru predarea marketingului digital. A publicat extensiv în jurnale de marketing din Statele Unite și Europa. A fost selectată ca Fulbright Specialist în 2023. Este membră a comitetului editorial al Journal of Marketing Analytics, Industrial Marketing Management și Journal of Marketing Education. A fost redactor-șef al Journal of Research in Interactive Marketing din 2012 până în 2017, ghidând creșterea explozivă a influenței acestui jurnal. Este coautoare a două manuale Cengage, Digital Marketing: Foundations and Strategy, ediția a 5-a și Social Media Marketing: A Strategic Approach, ediția a 3-a, și autoare a doua ediții a Digital Marketing Management: A Handbook for the Current (or Future) CEO, publicat de Business Expert Press, LLC.

Demo Day  

Evenimentul oferă posibilitatea viitoarelor afaceri de succes, dezvoltate în cadrul programelor de incubare, de a fi validate în fața unui juriu format din mentori și investitori. Va oferi câștigătorilor oportunitatea de a obține finanțare și suport în cadrul acceleratoarelor partenere, iar conceptele cele mai elaborate, cu potențial de dezvoltare pe piața reală, vor fi premiate.

Premiile vor consta în bunuri, bani și suport de specialitate pentru a asigura continuitatea conceptelor de business.

* vă rugăm consultați calendarul pentru a avea acces la datele la care vor avea loc aceste evenimente.

Iunie 2025


Beneficiarii programului de incubare vor avea posibilitatea de a-și valida conceptul de business în fața unor antreprenori și instructori cu experiență, din țară și din străinătate. Fiecare concept va fi expus în maxim 5 minute cronometrate și trebuie să evidențieze valoarea propusă, persona, avantajul competitiv, un buget estimativ al veniturilor și cheltuielilor vizate, respectiv strategiile viitoare. Se recomandă ca pitchul să fie realizat în limba engleză, dat fiind faptul că în juriu vor fi specialiști din țară și din străinătate

Formularul de înscriere este disponibil aici (vei găsi și template-ul ce trebuie utilizat pentru pitch)

Andreea Allocco este Director General și Partener la Technology Reply, parte a grupului Reply SpA, și membru în consiliul diverselor asociații, inclusiv Confindustria România și FPIAR. Cu o vastă experiență în lansarea de companii inovative, este mentor și investitor în numeroase start-up-uri de succes din Uniunea Europeană. Abordarea sa față de tehnologie și inovație este pragmatică și realistă, având abilitatea de a conecta puncte și concepte care par îndepărtate sau contradictorii. Expertiza sa acoperă antreprenoriatul, tehnologia și parteneriatele strategice.

Ioana Cozmuța este recunoscută pentru contribuțiile sale în nanotehnologie, microgravitație și reintrare hipersonică în atmosferă.Între 2012 și 2018, viziunea Ioanei asupra biotehnologiei și fabricației de materiale în spațiu a contribuit la catalizarea noii economii spațiale, impulsionând tehnologii precum fibrele optice ZBLAN, ingineria de organe și primul supercomputer din spațiu. În perioada 2006–2012, a jucat un rol esențial în misiuni de reintrare hipersonică, inclusiv Mars Science Lab și Orion, conducând colaborări între NASA, Forțele Aeriene ale SUA, laboratoarele Sandia, mediul academic și industrie.

Morgan Slain este partener la Santa Clara Ventures și Santa Cruz Ventures, fonduri de capital de risc care sprijină startupuri universitare și inițiative sustenabile. Este fondatorul Bronco Venture Accelerator, dedicat antreprenorilor din Universitatea Santa Clara. Cu peste 25 de ani de experiență în management, fuziuni și achiziții, a condus companii tehnologice cu exituri de peste 200 milioane dolari. A deținut funcții de conducere în companii precum Google și Disney și este absolvent cu distincție al Universității Stanford.

Debra Zahay-Blatz este profesor de marketing și fostă șefă a departamentului de Marketing și Antreprenoriat la St. Edward’s University din Austin, Texas. A contribuit semnificativ la integrarea marketingului digital și a analiticii în programele universitare, inclusiv la dezvoltarea unui master în Marketing Digital și Analitică. Deține un doctorat în marketing și diplome avansate în management, drept și științe economice de la universități de prestigiu din SUA. Cercetările sale se concentrează pe utilizarea datelor pentru a construi relații durabile cu clienții, precum și pe metode inovatoare de predare a marketingului digital. A fost desemnată Fulbright Specialist în 2023, ocazie cu care venit să predea la Universitatea Babeș-Bolyai, UBB Student i-Lab.

Dehenes Dan (Executive Director Kaufland Romania & Moldova) are o experiență vastă în domeniul retailului. A absolvit programul Executive Education “Innovation & Leadership” organizat de UBB FSEGA și UNC Kenan-Flagler Business School, University of North Carolina, Chapel Hill.

Iancu Georgiana  (Brandocracy) lucrează în marketing și management din 2006. În tot acest timp, ea a coordonat proiecte privind employer branding, marketingul strategic și operațional, corporate communication, CSR, dezvoltarea organizațională și comunicarea M&A.

Calendar – an universitar 2024-2025

Modul 1.
Start-up mindset 

– Dezvoltarea mentalităţii de start-up și psihologia succesului
– Valorificarea eșecului în afaceri de succes
– Importanța mindset-ului în călătoria antreprenorială

Modul 2.
Lean Start-up

– Cunoașterea elementelor definitorii ale unui start-up de succes
– Experimentarea, testarea și actualizarea conceptului de business
– Customer Discovery

Modul 3.
Problem analysis  

– Design Thinking în procesul de ideație
– Dezvoltarea abilităţilor creative într-un sistem colaborativ
– Inovare și proprietate intelectuală

Modul 4.
Value proposition design


– Product Market Fit
– Construirea de soluţii practice bazate pe nevoile clientului
– Structurarea valorii propuse


Modul 5.
Modelarea şi finanţarea afacerii   


– Alegerea modelului de business potrivit
– Sustenabilitatea propriei afaceri
– Soluții de finanțare

Modul 6.
Go to Market Strategy


– Planificare strategică a afacerii
– Avantajul competitiv raportat la nevoile și problemele segmentului vizat
– Strategii și canale de marketing

Modul 7.
Strategii de Scalare

– Planificarea strategică pentru o creștere și o dezvoltare sustenabilă
– Provocări și soluții în etapa de scalare a afacerii

Pitching

Pe parcursul modulelor participanții vor avea posibilitatea învăța ce presupune pregătirea unui Pitch în funcție de target, respectiv vor avea posibilitatea de a-și dezvolta abilitățile de public speaking.