Programul de incubare are ca și scop oferirea de suport specializat și gratuit studenților care au concepte de business cu potențial de dezvoltare pe piața din România. În urma “Competiției de idei ”, echipele selectate vor avea acces la o serie de module care vor contura modele de business fezabile, în funcție de viziunea și provocările identificate.

Competiție de idei

Evenimentul va oferi studenților posibilitatea de a-și prezenta ideile de business unui juriu format dintr-un grup de mentori. Cele mai interesante idei vor fi selectate pentru a face parte din programul de incubare UBB Student i-Lab.

Pentru a vă înregistra la Competiția de idei completați formularul

Octombrie 2023

Program incubare 

Programul de incubare are ca scop oferirea de suport specializat studenților care au concepte de business cu potențial de dezvoltare pe piața din România. Acest program va fi disponibil în urma unei preselecții realizate  prin intermediul “Competiției de idei”, este un eveniment care va avea loc la debutul fiecărui semestru, iar echipele selectate vor avea acces la un set de module menite să le ajute să dezvolte un model de afaceri fezabil, respectiv să ofere suport specializat.

Octombrie 2023

Modul 1.
Start-up mindset 

– Dezvoltarea mentalităţii de start-up și psihologia succesului
– Valorificarea eșecului în afaceri de succes
– Importanța mindset-ului în călătoria antreprenorială

Laviniu Chiș, Manager LC Learning & Consulting

LinkedIn_Laviniu Chiș

Modul 2.
Lean Start-up

– Cunoașterea elementelor definitorii ale unui start-up de succes
– Experimentarea, testarea și actualizarea conceptului de business
– Customer Discovery

Laviniu Chiș, Manager LC Learning & Consulting

LinkedIn_Laviniu Chiș

Noiembrie 2023

Modul 3.
Problem Analysis

– Analiza problemelor și dezvoltarea soluțiilor în domeniul de interes al fiecarui participant
– Înțelegerea profundă a provocărilor pe care participanții din programul de incubare le întâmpină
– Dezvoltarea abilităților critice pentru a găsi soluții inovatoare

Modul 4.
Value Proposition Design

– Dezvoltarea unor propuneri de valoare unice și atractive
– Dobândirea unor abilități practice pentru a transforma și îmbunătăți valoarea oferită de produsele sau serviciile propuse de participanții din programul de incubare
– Conturarea unei strategii de afaceri cu impact

Ion-Gheorghe Petrovai – Reprezentant al EIT Health în România

LinkedIn_Ion-Gheorghe Petrovai

Modul 5.
Modelarea și Finanțarea Afacerii

– Definirea structurii de afaceri utilizând strategii esențiale pentru a contura elementele cheie
– Costurile, veniturile și canalele de distribuție pentru a crea modele de afaceri durabile
– Resursele financiare potrivite pentru dezvoltarea ideilor de afaceri.

Marius Rus – consultanță și management de proiecte

Marius Rus LinkedIn

Decembrie 2023

Modul 6.
Go to Market Strategy

– Dezvoltarea unei strategii eficiente de intrare pe piață
– Instrumente necesare pentru conturarea unei strategii solide de piață.

Cristiana Bogățeanu – consultanță și management de proiecte

Cristiana Bogățeanu LinkedIn

Modul 7.
Strategii viitoare

– Discutarea strategiilor propuse pe anul 2024 de către echipele aflate în programul de incubare

Demo Day  

Evenimentul oferă posibilitatea viitoarelor afaceri de succes, dezvoltate în cadrul programelor de incubare, de a fi validate în fața unui juriu format din mentori și investitori. Va oferi câștigătorilor oportunitatea de a obține finanțare și suport în cadrul acceleratoarelor partenere, iar conceptele cele mai elaborate, cu potențial de dezvoltare pe piața reală, vor fi premiate.

* vă rugăm consultați calendarul pentru a avea acces la datele la care vor avea loc aceste evenimente.

Februarie 2024

Competiție de idei

Evenimentul va oferi studenților posibilitatea de a-și prezenta ideile de business unui juriu format dintr-un grup de mentori. Cele mai interesante idei vor fi selectate pentru a face parte din programul de incubare UBB Student i-Lab.

Martie 2024

Competitia este deschisă tuturor studenților UBB care au o idee de business pe care doresc să o testeze și să valideze, cu ajutorul celor mai buni experți în domeniu, în cadrul „Programului de Incubare”. Studenții se pot înscrie la Competitie fie individual, fie alături de colegii cu care știu că pot forma o echipa creativă, dinamică și dornică de a experimenta lucruri noi.
Fiecare persoană/echipă va avea la dispoziție 5 minute pentru a expune problema pe care dorește să o rezolve, soluția (produsul /serviciul) pe care o consideră viabilă pentru a adresa respectiva probleme și motivația de a dezvolta respectivul concept de business. Pentru a facilita expunerea ideii este recomandata utilizarea unui ppt, iar prezentarea poate fi realizată atât în limba engleză cât și în limba română.

Pentru a vă înregistra la Competiția de idei completați FORMULARUL. Data limita de înscriere este 20.03.2024, ora 00.00.

Program incubare 

Programul de incubare are ca scop oferirea de suport specializat studenților care au concepte de business cu potențial de dezvoltare pe piața din România. Acest program va fi disponibil în urma unei preselecții realizate  prin intermediul “Competiției de idei”, este un eveniment care va avea loc la debutul fiecărui semestru, iar echipele selectate vor avea acces la un set de module menite să le ajute să dezvolte un model de afaceri fezabil, respectiv să ofere suport specializat.

Martie 2024

Modul 1.
Start-up mindset 

– Dezvoltarea mentalităţii de start-up și psihologia succesului
– Valorificarea eșecului în afaceri de succes
– Importanța mindset-ului în călătoria antreprenorială

Speaker: Anca Rarău


Experiența profesională a Ancăi Rarău se întinde pe parcursul a peste 20 de ani în domeniul brand positioning, marketing strategic și operațional, experiența clienților, branding de angajator cercetării și relații publice. A coordonat și a implementat proiecte remarcabile atât în calitate de manager în companii mari, cât și ca antreprenor.

Anca Rarău este un membru activ al Romanian Business Leaders, contribuind cu expertiza și cunoștințele sale profesionale pentru dezvoltarea mediului de afaceri și a diferitelor comunități. În 2017, a fost una dintre fondatoarele primei filiale Romanian Business Leaders în afara Bucureștiului – RBL Cluj. În calitate de lider local al proiectului VSFA (Vreau Să Fiu Antreprenor), s-a implicat activ în programul național pentru educarea tinerilor antreprenori.

Cariera și experiența Ancăi Rarău se bazează pe o bază academică solidă. A absolvit Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj cu o diplomă de licență în Științe Economice, specializarea Management. Deține o diplomă de master obținută la Academia de Studii Economice din București. De asemenea, a absolvit programul Executive MBA al CNAM Paris.

Modul 2.
Lean Start-up

– Cunoașterea elementelor definitorii ale unui start-up de succes
– Experimentarea, testarea și actualizarea conceptului de business
– Customer Discovery

Speaker: Bianca Muntean

Bianca Muntean Consul Onorific al Estoniei, este co-fondator și cluster manager Transilvania IT, cu peste 25 de ani de experiență în crearea și dezvoltarea de ecosisteme de inovare. Ea este coordonator și fondator al Transilvania Digital Innovation Hub, primul centru de inovare digitală din România recunoscut drept operațional de către Comisia Europeană și selectat în cadrul rețelei Centrelor de Inovare Digitală Europene, fiind totodată coordonator al Asociației Centrelor de Inovare Digitală din România RO-DIH.

Bianca Muntean este cunoscută ca una dintre cele mai relevante figuri la nivelul regiunii și țării din perspectiva domeniului de inovare, digitalizare și tehnologie, fiind astfel desemnată Consul al Republicii Estonia la Cluj, pentru județele Alba, Bihor, Bistrița-Năsăud, Cluj, Maramureș, Mureș, Sălaj și Satu Mare. 
Este membră în mai multe Grupuri și Consilii Consultative care se ocupă de inovare și transformare digitală la nivel local, regional, național și internațional. 

A primit titlul de EU Cluster Manager of the Year pentru anul 2019 din partea DG GROW, Comisia Europeană și este implicată în coordonarea de colaborări trans-sectoriale în toată Europa. Bianca este, de asemenea, laureată pentru Premiul pentru Inovare Deschisă acordat în 2017 de Grupul pentru Strategie și Politici de Inovare Deschisă, Comisia Europeană. 

Bianca Muntean crede cu tărie faptul că puterea colaborării poate genera schimbări sistemice în economie și societate.

Aprilie 2024

Modul 3.
Problem Analysis

– Analiza problemelor și dezvoltarea soluțiilor în domeniul de interes al fiecărui participant
– Înțelegerea profundă a provocărilor pe care participanții din programul de incubare le întâmpină
– Dezvoltarea abilităților critice pentru a găsi soluții inovatoare

Speaker: Catherine Delevoye

Catherine Delevoye are o experiență de peste 25 de ani în consilierea antreprenorilor, oferindu-le suport în dezvoltarea și scalarea propriilor afaceri, prin servicii de coaching și mentorat pe teme legate de dezvoltarea modelului de business, internaționalizare, atragerea de investitori, managementul inovației și eficientizarea lanțului valorii.

A contribuit la dezvoltarea afacerilor din Europa, America de Nord, India, Africa și Orientul Mijlociu, oferind consiliere juridică personalizată și expertiză pentru dezvoltarea tehnologică, stabilirea de parteneriate și modelare procelelor de afaceri. Colaborează cu companii inovatoare abate în diverse etape de dezvoltare, oferindu-le suport încă de la faza de concept si până la consolidarea poziției la nivel internațional. De asemenea, sprijină antreprenorii în soluționarea provocărilor ce țin problemele juridice, gestionarea proprietății intelectuale, stabilirea de acorduri cu clienți, parteneri și investitori, din întreaga lume.

Modul 4.
Value Proposition Design

– Dezvoltarea unor propuneri de valoare unice și atractive
– Dobândirea unor abilități practice pentru a transforma și îmbunătăți valoarea oferită de produsele sau serviciile propuse de participanții din programul de incubare
– Conturarea unei strategii de afaceri cu impact

Speaker: Caherine Delevoye

Catherine Delevoye are o experiență de peste 25 de ani în consilierea antreprenorilor, oferindu-le suport în dezvoltarea și scalarea propriilor afaceri, prin servicii de coaching și mentorat pe teme legate de dezvoltarea modelului de business, internaționalizare, atragerea de investitori, managementul inovației și eficientizarea lanțului valorii.

A contribuit la dezvoltarea afacerilor din Europa, America de Nord, India, Africa și Orientul Mijlociu, oferind consiliere juridică personalizată și expertiză pentru dezvoltarea tehnologică, stabilirea de parteneriate și modelare procelelor de afaceri. Colaborează cu companii inovatoare abate în diverse etape de dezvoltare, oferindu-le suport încă de la faza de concept si până la consolidarea poziției la nivel internațional. De asemenea, sprijină antreprenorii în soluționarea provocărilor ce țin problemele juridice, gestionarea proprietății intelectuale, stabilirea de acorduri cu clienți, parteneri și investitori, din întreaga lume.

Modul 5.
Modelarea și Finanțarea Afacerii

– Definirea structurii de afaceri utilizând strategii esențiale pentru a contura elementele cheie
– Costurile, veniturile și canalele de distribuție pentru a crea modele de afaceri durabile
– Resursele financiare potrivite pentru dezvoltarea ideilor de afaceri.
– Investiții și investitori

Catherine Delevoye are o experiență de peste 25 de ani în consilierea antreprenorilor, oferindu-le suport în dezvoltarea și scalarea propriilor afaceri, prin servicii de coaching și mentorat pe teme legate de dezvoltarea modelului de business, internaționalizare, atragerea de investitori, managementul inovației și eficientizarea lanțului valorii.

A contribuit la dezvoltarea afacerilor din Europa, America de Nord, India, Africa și Orientul Mijlociu, oferind consiliere juridică personalizată și expertiză pentru dezvoltarea tehnologică, stabilirea de parteneriate și modelare procelelor de afaceri. Colaborează cu companii inovatoare abate în diverse etape de dezvoltare, oferindu-le suport încă de la faza de concept si până la consolidarea poziției la nivel internațional. De asemenea, sprijină antreprenorii în soluționarea provocărilor ce țin problemele juridice, gestionarea proprietății intelectuale, stabilirea de acorduri cu clienți, parteneri și investitori, din întreaga lume.

Modul 6.
Managementul unei echipe antreprenoriale

– profiluri care completează modelele de business
– provocările in managementul antreprenorial
– Internaționalizarea
– parteneriate

Speaker: Catherine Delevoye 

Catherine Delevoye are o experiență de peste 25 de ani în consilierea antreprenorilor, oferindu-le suport în dezvoltarea și scalarea propriilor afaceri, prin servicii de coaching și mentorat pe teme legate de dezvoltarea modelului de business, internaționalizare, atragerea de investitori, managementul inovației și eficientizarea lanțului valorii.

A contribuit la dezvoltarea afacerilor din Europa, America de Nord, India, Africa și Orientul Mijlociu, oferind consiliere juridică personalizată și expertiză pentru dezvoltarea tehnologică, stabilirea de parteneriate și modelare procelelor de afaceri. Colaborează cu companii inovatoare abate în diverse etape de dezvoltare, oferindu-le suport încă de la faza de concept si până la consolidarea poziției la nivel internațional. De asemenea, sprijină antreprenorii în soluționarea provocărilor ce țin problemele juridice, gestionarea proprietății intelectuale, stabilirea de acorduri cu clienți, parteneri și investitori, din întreaga lume.

Modul 7.
Prototiparea

– elaborarea unui prototip și validarea acestuia cu potențiali clienți
– soluții de perfecționare a prototipului realizat
– realizarea unei machete

Speaker: Amnon Dekel

Dr. Amnon Dekel este directorul executiv al ASPER-HUJI Innovate, Innovation and Entrepreneurship Center din cadrul Universității Hebrew din Ierusalim. Anterior, Amnon a fost președinte al Departamentului de Inginerie Software la Colegiul de Inginerie și Design Shenkar din Israel. Amnon are peste 20 de ani de experiență în dezvoltarea de produse pentru servicii și aplicații bazate pe IT, precum și peste 15 ani de experiență în cercetare aplicată ce vizează User Experience și Mobile Computing. Acesta a contribuit la lansarea a 3 companii din domenii precum video sharing, personal networking and indoor navigation. A primit numeroase premii internaționale, inclusiv o nominalizare la Premiile Pulitzer, pentru munca sa cu New York Times. Amnon are un doctorat în Informatică la Hebrew.

Mai 2024

Modul 8.
Comercializarea Inovațiilor

– Antreprenoriatul tehnologic
– Abordări în comercializarea inovațiilor

Speaker: Jeff Sevage

Jeff Sevage, Ph.D., este Executive Director la Faber Entrepreneurship Center de la Moore School, USA. Acesta și-a canalizat cercetarea spre identificarea celor mai bune practici privind comercializarea inovațiilor bazate pe știință, pe identificarea celor mai eficiente strategii de brevetare, dar și pe modalitățile de dezvoltare a ecosistemelor antreprenoriale și bazate pe inovare. Timp de 10 ani d-nul Savage a oferit consultanță startup-urilor academice și științifice având rolul de mentor al facultății în programul I-Corps al NSF. Colaborează cu Savannah River National Laboratories și este consilier al facultății pentru Gamecock Consulting Club.

Modul 9.
Pitching & Market Strategy

– Pitching
– Noi Tehnologii în Antreprenoriatul tehnologic
– Strategii de scalare bazate pe noi tehnologii

Speaker: Jeff Sevage

Jeff Sevage, Ph.D., este Executive Director la Faber Entrepreneurship Center de la Moore School, USA. Acesta și-a canalizat cercetarea spre identificarea celor mai bune practici privind comercializarea inovațiilor bazate pe știință, pe identificarea celor mai eficiente strategii de brevetare, dar și pe modalitățile de dezvoltare a ecosistemelor antreprenoriale și bazate pe inovare. Timp de 10 ani d-nul Savage a oferit consultanță startup-urilor academice și științifice având rolul de mentor al facultății în programul I-Corps al NSF. Colaborează cu Savannah River National Laboratories și este consilier al facultății pentru Gamecock Consulting Club.

Modul 10.
Entrepreneurship Marketing

– Marketingul în antreprenoriat
– Bootstrap Marketing
– Social Marketing

Speaker: Brooke M. Reavey

Brooke M. Reavey, Ph.D., M.S., este profesor la Școala de Afaceri Brennan din cadrul Universitatății Dominicane. Este cercetător Fulbright, atașat de România fiind Senior Scholar în București, în perioada 2017 – 2018 și Specialist Fulbright în Cluj în 2024. Deține titlul de doctor în Marketing (Administrarea Afacerilor) de la Universitatea Drexel și masteratul în Cercetare de Marketing de la Universitatea Temple. A lucrat în industria cercetării de marketing timp de opt ani înainte de a-și finaliza doctoratul. Este câștigătoare a două competiții naționale de inovație în predare. Munca academică a Dr. Reavey vizează intersecția dintre marketingul digital și cercetarea de piață, în special în ceea ce privește democratizarea și confidențialitatea datelor.

Demo Day  

Evenimentul oferă posibilitatea viitoarelor afaceri de succes, dezvoltate în cadrul programelor de incubare, de a fi validate în fața unui juriu format din mentori și investitori. Va oferi câștigătorilor oportunitatea de a obține finanțare și suport în cadrul acceleratoarelor partenere, iar conceptele cele mai elaborate, cu potențial de dezvoltare pe piața reală, vor fi premiate.

Premiile vor consta în bunuri, bani și suport de specialitate pentru a asigura continuitatea a conceptelor de business.

* vă rugăm consultați calendarul pentru a avea acces la datele la care vor avea loc aceste evenimente.

3 Iunie 2024

Beneficiarii programului de incubare vor avea posibilitatea de a-și valida conceptul de business în fața unor antreprenori și instructori cu experiență, din țară și din străinătate. Fiecare concept va fi expus în maxim 5 minute cronometrate și trebuie să evidențieze valoarea propusă, persona, avantajul competitiv, un buget estimativ al veniturilor și cheltuielilor vizate, respectiv strategiile viitoare.

*Se recomandă ca pitchul să fie realizat în limba engleză, dat fiind faptul că în juriu vor fi specialiști din țară și din străinătate.

Calendar – an universitar 2023-2024

Modul 1.
Start-up mindset 

– Dezvoltarea mentalităţii de start-up și psihologia succesului
– Valorificarea eșecului în afaceri de succes
– Importanța mindset-ului în călătoria antreprenorială

Modul 2.
Lean Start-up

– Cunoașterea elementelor definitorii ale unui start-up de succes
– Experimentarea, testarea și actualizarea conceptului de business
– Customer Discovery

Modul 3.
Problem analysis  

– Design Thinking în procesul de ideație
– Dezvoltarea abilităţilor creative într-un sistem colaborativ
– Inovare și proprietate intelectuală

Modul 4.
Value proposition design


– Product Market Fit
– Construirea de soluţii practice bazate pe nevoile clientului
– Structurarea valorii propuse


Modul 5.
Modelarea şi finanţarea afacerii   


– Alegerea modelului de business potrivit
– Sustenabilitatea propriei afaceri
– Soluții de finanțare

Modul 6.
Go to Market Strategy


– Planificare strategică a afacerii
– Avantajul competitiv raportat la nevoile și problemele segmentului vizat
– Strategii și canale de marketing

Modul 7.
Strategii de Scalare

– Planificarea strategică pentru o creștere și o dezvoltare sustenabilă
– Provocări și soluții în etapa de scalare a afacerii

Pitching

Pe parcursul modulelor participanții vor avea posibilitatea învăța ce presupune pregătirea unui Pitch în funcție de target, respectiv vor avea posibilitatea de a-și dezvolta abilitățile de public speaking.