Sophie Rippinger | 10.03.2025-14.03.2025
Sophie Rippinger este specialist în Economie Circulară. Este implicată în Proiectul Edinburgh Innovations, structură de comercializare a Universității Edinburgh, unde a contribuit la livrarea programului Venture Builder Incubator și a creat structura EARTH Centred Business Design (ECBD), prin care a propus un set de instrumente pentru modele de afaceri circulare și net zero pentru start-up-uri aflate în fază incipientă de dezvoltare.
Sophie a activat ca și Senior Consultant în Economie Circulară pentru Wood Group Plc, unde a sprijinit multiple proiecte locale și internaționale, inclusiv dezvoltarea politicilor de prevenire a poluării cu plastic pentru Banca Mondială și oferind suport direct întreprinderilor mici și mijlocii care doresc să se îndrepte către o Economie Circulară pentru Zero Waste Scotland. Sophie a gestionat proiecte inovative menite să vizeze strategii de dezvoltare în domeniul deșeurilor pentru companii precum Ford, Renault și Peugeot. În timp ce lucra pentru Veolia Environmental, a implementat contractori de gestionare a deșeurilor pentru Universitatea din Edinburgh și a realizat studii menite să faciliteze gestionarea deșeurilor pentru Universitatea Strathclyde și Historic Environment Scotland.
De-a lungul carierei sale de 20 de ani, a interacționat cu sute de fondatori din categoria studenților, profesioniști din domenii academice și non-academice reprezentând peste 25 de instituții de învățământ superior din Europa, precum și antreprenori și angajați dintr-o gamă largă de sectoare de afaceri.
Sophie crede cu tărie că Economia Circulară are potențialul de a aborda criza climatică și de mediu urgentă cu care ne confruntăm în prezent. Prin urmare, ea adoptă o abordare interdisciplinară și experiențială cu afacerile și start-up-urile, care depășește cadrele tradiționale pentru a accelera tranziția către o societate durabilă.
Pentru a-ți rezerva locul la cursurile d-nei Sophie Rippinger, completează formularul.
* Toți studenții care vor urma cursurile vor primi o diplomă de participare, însă profesorul va acorda trei diplome pentru merite deosebite.
1.Identify your start-up idea
Workshopul este conceput pentru a te ghida în procesul de dezvoltare a unei idei de start-up sustenabile și inovatoare, având la bază principiile economiei circulare. În cadrul acestui workshop, vei avea ocazia să explorezi riscurile și oportunitățile din domeniu, participând la exerciții de echipă menite să stimuleze gândirea circulară.Vom pune un accent deosebit pe ideea ta de start-up și pe afacerea pe care dorești să o lansezi. Te vom sprijini în definirea problemei pe care vrei să o rezolvi, analizând împreună ipotezele și lipsurile existente. Pentru a te ajuta să conturezi valoarea propusă , vom introduce conceptul de design thinking și abordarea „cum am putea…”.În plus, vei primi sfaturi practice despre cum să îți extinzi rețeaua de contacte și să dezvolți o strategie eficientă de implicare a stakeholderilor, fie că pornești de la zero sau îți consolidezi strategia existentă. Networkingul eficient va fi, de asemenea, un subiect cheie.
La finalul workshopului, vei completa două canvasuri esențiale: un canvas de identificare a problemelor și un canvas de propunere de valoare, ambele utilizând principiile economiei circulare. Aceste instrumente vor deveni punctele tale de referință pe parcursul întregului proces de dezvoltare a afacerii.
Luni 10.03.2024, ora 13.00-16.30, sala 120
2.Your Vision for the Future
Workshopul este conceput pentru a te ghida în crearea unei viziuni de afacere care să fie nu doar sustenabilă, ci și responsabilă, echitabilă și transparentă, ajutându-te să identifici și beneficiile financiare potențiale ale acestei abordări. Pe parcursul celei de-a doua zile, ne vom concentra pe nevoile operaționale ale afacerii tale, oferindu-ți un cadru solid pentru a selecta și rafina opțiunile care vor asigura succesul acesteia, folosind principiile de sustenabilitate ca avantaj competitiv. Vei învăța cum să aplici aceste principii în mod practic, transformându-ți ideea într-o realitate concretă, și vei primi instrumente utile pentru a-ți monitoriza progresul. Îți vom oferi, de asemenea, ghidaj în rafinarea valorii propuse și metode pentru a o menține relevantă într-o piață aflată într-o continuă schimbare. În plus, vei explora diferitele metode de finanțare disponibile, analizându-le avantajele și dezavantajele.
La finalul zilei, vei avea posibilitatea de a contura povestea afacerii tale și vei avea încrederea necesară pentru a-ți continua drumul cu succes.
Marți 11.03.2024, ora 13.00-16.30, sala 120
3. Brainstorm your business strategy
Workshopul este menit să te ajute să explorezi noi concepte de produse și servicii, să generezi idei pentru modele de afaceri și să identifici oportunități sustenabile și incluzive. În cadrul acestui workshop, vom analiza modele de afaceri circulare și vom prezenta studii de caz ale unor afaceri circulare de succes. Pornind de la cunoștințele acumulate în zilele anterioare, vei avea ocazia să creezi propriul tău canvas de model de afaceri circular, adaptat ideii tale de afacere.
Vom parcurge împreună pașii necesari pentru a-ți dezvolta un plan de acțiune concret, iar tu vei putea discuta și împărtăși strategia ta de implementare, explorând în același timp modalități de a construi și dezvolta o echipă eficientă. În partea finală a workshopului, vei avea ocazia să îți spui povestea și să împărtășești călătoria ta antreprenorială. Îți vom oferi sfaturi valoroase despre cum să comunici eficient cu diverse tipuri de audiențe, inclusiv prin intermediul rețelelor sociale, și te vom pregăti pentru a susține un pitch perfect.
Sarcinile acestui workshop includ completarea canvasului circular ECBD, elaborarea unui plan de acțiune și a unei cronologii, precum și scrierea unei povești care să reflecte călătoria ta, pregătindu-te astfel pentru pitch-ul final.
Miercuri 12.03.2024, ora 13.00-16.30, sala 120
4. Pitching
Sesiunea de pitching este concepută pentru a oferi participanților posibilitatea de prezenta și perfecționa ideea de afacere. Fiecare participant va avea ocazia de a susține un pitch în fața colegi, Fiecare prezentare va fi urmată de o sesiune de evaluare și feedback, atât din partea facilitatorilor, cât și a celorlalți participanți. Vom pregăti un document de evaluare pentru a structura și facilita feedback-ul, încurajând o analiză detaliată și constructivă
Evaluarea de la egal la egal este esențială, oferind o perspectivă valoroasă și relevantă pentru antreprenorii aflați la început de drum. Această sesiune nu doar că îți va oferi ocazia de a-ți testa ideea de afacere, dar îți va permite și să înveți din perspectivele și sugestiile colegilor tăi, ajutându-te să îți rafinezi abordarea și să îți perfecționezi viitoarele pitch-urile. Echipele selectate vor fi automat incluse în programul de incubare, unde vor putea aprofunda conceptele de afaceri și vor avea acces la numeroase resurse și oportunități de învățare și dezvoltare.
Joi 13.03.2024, ora13.00-16.30, sala 120
Jan Philipp Ahrens 24.03.2025-30.03.2025
Jan-Philipp deține titlul de venia legendi (Habilitare) de la Facultatea de Studii Economice a Universității din Mannheim și conduce un grup interdisciplinar de cercetare care folosește un supercomputer dedicat studiilor de inteligență artificială și date masive, cu accent pe sustenabilitate. Lucrările sale au fost publicate în reviste științifice internaționale de top, cum ar fi Entrepreneurship Theory & Practice, Journal of Management Studies și ICIS. A scris cărți și a contribuit la rapoarte științifice solicitate de Ministerele Federale din Germania, iar cercetările sale au câștigat sau au fost nominalizate pentru peste 30 de premii internaționale. De asemenea, a fost distins cu un premiu pentru diversitate și egalitate de gen de către Universitatea din Mannheim și a fost recunoscut pentru implicarea sa remarcabilă în coordonarea echipei de lucru pentru Ucraina de la Universitatea din Passau. În calitate de recenzent activ, Jan-Philipp a primit un premiu pentru activitatea sa de evaluare.
De asemenea, sprijină comunitatea academică prin organizarea de conferințe internaționale, cum ar fi Academia Europeană de Management și Conferința Europeană Interdisciplinară de Cercetare în Antreprenoriat. Predă cursuri la nivel de licență, master și doctorat, în domenii precum antreprenoriatul, managementul organizațional, managementul strategic și internațional. De asemenea, este un vorbitor frecvent la cursuri de educație executivă la Mannheim Business School și a mentorat peste 25 de echipe de start-up. Cercetările sale au fost discutate în media publică, inclusiv în publicații precum Deutschlandradio, Spiegel Online, Der Standard, DIE ZEIT și Frankfurter Allgemeine Zeitung. Jan-Philipp Ahrens și-a obținut doctoratul la Universitatea din Mannheim între 2010 și 2013 și a fost cercetător invitat la Ludwig-Maximilians-Universität München și la Universitatea Humboldt din Berlin. În perioada 2013-2014, a lucrat ca consilier politic în cadrul Ministerului Federal de Finanțe din Germania, concentrându-se pe restructurarea afacerilor. În 2024, a fost cercetător invitat la Universitatea Stanford, la Scandinavian Consortium for Organizational Research.
Una dintre pasiunile sale este canotajul de maraton, clasându-se pe locul al treilea într-o competiție internațională pe Rin și pe primul loc într-o competiție pe echipe la Universitatea Tehnică din München.
Pentru a-ți rezerva locul la cursurile d-nului Jan-Philipp Ahrens, completează formularul.
* Toți studenții care vor urma cursurile vor primi o diplomă de participare, însă profesorul va acorda trei diplome pentru merite deosebite.
Amnon Dekel | 12.05.2025-16.05.2025
Dr. Amnon Dekel este directorul executiv al ASPER-HUJI Innovate, Innovation and Entrepreneurship Center din cadrul Universității Hebrew din Ierusalim. Anterior, Amnon a fost președinte al Departamentului de Inginerie Software la Colegiul de Inginerie și Design Shenkar din Israel. Amnon are peste 20 de ani de experiență în dezvoltarea de produse pentru servicii și aplicații bazate pe IT, precum și peste 15 ani de experiență în cercetare aplicată ce vizează User Experience și Mobile Computing. Acesta a contribuit la lansarea a 3 companii din domenii precum video sharing, personal networking and indoor navigation. A primit numeroase premii internaționale, inclusiv o nominalizare la Premiile Pulitzer, pentru munca sa cu New York Times. Amnon are un doctorat în Informatică la Hebrew. Este pasionat de transpunerea artei în tehnologie, iar când are timp se dedică acestui hobby.
LinkedIn_Amnon Dekel
Pentru a-ți rezerva locul la cursurile d-nului Amnon Dekel, completează formularul.
* Toți studenții care vor urma cursurile vor primi o diplomă de participare, însă profesorul va acorda trei diplome pentru merite deosebite.
Debra Zahay-Blatz | 26.05.2025-01.06.2025
Dr. Debra Zahay-Blatz este profesor universitar de marketing și director al programului de Master of Science în Marketing Digital și Analytics la Universitatea St. Edward’s din Austin, Texas. Predă cursuri de marketing digital și analytics atât la nivel licență, cât și la nivel masterat. Este specializată in Marketing Digital, Analiză de Marketing și Modelare Predictivă, Marketing pe Rețelele Sociale și Strategii de Marketing. Cursurile oferite sunt bazate pe experiment, unde studenții își pot aplica cunoștințele și pot dobândi experiențe și competențe valoroase. Deține un doctorat în marketing de la Universitatea din Illinois, un Master în Management de la Universitatea Northwestern din Evanston, Illinois, un titlu de Juris Doctor de la Universitatea Loyola din Chicago, Illinois, și o diplomă de licență de la Universitatea Washington din St. Louis, Missouri.
Dr. Zahay-Blatz cercetează modul în care companiile pot facilita relațiile cu clienții, în special prin utilizarea informațiilor despre clienți. Recent, și-a concentrat atenția asupra organizării pentru Big Data și a calității datelor despre clienți. Dr. Zahay-Blatz este autoarea a numeroase articole de cercetare și co-autoare, alături de Mary Lou Roberts, a lucrării Internet Marketing: Integrating Online and Offline Strategies. De asemenea, este o vorbitoare constantă pe teme de marketing digital și analytics și redactor-șef al Journal of Research in Interactive Marketing. Din 1993, deține o firma de consultanță în managementul bazelor de date și al relațiilor cu clienții, Zahay, Inc., și are o vastă experiență oferirea suportului companiilor pentru a dezvolta relații de durată cu clienții. Experiența sa anterioară de afaceri include responsabilități de top management senior în marketing la MCI Telecommunications (actualmente Verizon) și Dun & Bradstreet. A fost, de asemenea, vicepreședinte în cadrul Consiliului Executiv al Asociației Americane de Marketing din Chicago și al Asociației de Marketing Direct din Chicago, și este membru activ în Asociația de Digital Analytics.
Pentru a-ți rezerva locul la cursurile d-nei Debra Zahay – Blatz, completează formularul.
* Toți studenții care vor urma cursurile vor primi o diplomă de participare, însă profesorul va acorda trei diplome pentru merite deosebite.