Programul de incubare are ca și scop oferirea de suport specializat și gratuit studenților care au concepte de business cu potențial de dezvoltare pe piața din România. În urma “Competiției de idei ”, echipele selectate vor avea acces la o serie de module care vor contura modele de business fezabile, în funcție de viziunea și provocările identificate.

Competiție de idei

Evenimentul va oferi studenților posibilitatea de a-și prezenta ideile de business unui juriu format dintr-un grup de mentori. Cele mai interesante idei vor fi selectate pentru a face parte din programul de incubare UBB Student i-Lab.

Octombrie 2025

Competiția este deschisă tuturor studenților UBB care au o idee de business pe care doresc să o testeze și să o valideze, cu ajutorul celor mai buni experți în domeniu, în cadrul „Programului de Incubare”. Studenții se pot înscrie la Competiție fie individual, fie alături de colegii cu care știu că pot forma o echipă creativă, dinamică și dornică de a experimenta lucruri noi.
Fiecare persoană/echipă va avea la dispoziție 5 minute pentru a expune problema pe care dorește să o rezolve, soluția (produsul /serviciul) pe care o consideră viabilă pentru a adresa respectiva problemă și motivația de a dezvolta respectivul concept de business. Pentru a facilita expunerea ideii este recomandată utilizarea unui suport multimedia (ex: powerpoint), iar prezentarea poate fi realizată în limba engleză sau în limba română.

Pentru a vă înregistra la Competiția de idei completați

Data limită de înscriere este TBD 10.2024, ora 23.59.

Program incubare 

Programul de incubare are ca scop oferirea de suport specializat studenților care au concepte de business cu potențial de dezvoltare pe piața din România. Acest program va fi disponibil în urma unei preselecții realizate  prin intermediul “Competiției de idei”, este un eveniment care va avea loc la debutul fiecărui semestru, iar echipele selectate vor avea acces la un set de module menite să le ajute să dezvolte un model de afaceri fezabil, respectiv să ofere suport specializat.

Octombrie 2025

Modul 1.
Start-up mindset 

– Dezvoltarea mentalităţii de start-up și psihologia succesului
– Valorificarea eșecului în afaceri de succes
– Importanța mindset-ului în călătoria antreprenorială

Speaker:

Noiembrie 2025

Modul 2.
Lean Start-up


– Cunoașterea elementelor definitorii ale unui start-up de succes
– Experimentarea, testarea și actualizarea conceptului de business
– Customer Discovery

Speaker: David Mammano

David Mammano a lansat șapte firme și a valorificat aceste experiențe pentru a oferi curaj tuturor celor care au văzut în antreprenoriat calea de a-și realiza visurile. A câștigat de trei ori premiul Inc. Magazine 5000 Growth Company. Este TEDx Speaker, profesor la Universitatea din Rochester și autor de cărți pe domeniul antreprenoriat si planificare strategică. A absolvit cursurile Universității  Buffalo și al MIT Entrepreneurial Master’s Program, un program axat pe dezvoltare antreprenorială. Este membru al Consiliului de Administrație al Fundației Western NY Make-A-Wish și membru local al consiliului Junior Achievement.

Modul 3.
Value Proposition Design

– Dezvoltarea unor propuneri de valoare unice și atractive
– Dobândirea unor abilități practice pentru a transforma și îmbunătăți valoarea oferită de produsele sau serviciile propuse de participanții din programul de incubare
– Conturarea unei strategii de afaceri cu impact

Speaker:

Modul 4.
Managementul unei echipe antreprenoriale

– Profiluri care completează modelele de business
– Provocările in managementul antreprenorial
– Internaționalizarea
– Parteneriate

Speaker:

Modul 5.
Modelarea și Finanțarea Afacerii

– Provocările in managementul antreprenorial
– Modelele de business financiar
– Bugetul și previziunea financiară

Speaker: Alexandra Muțiu

Alexandra Muțiu este prorector al Universității Babeș-Bolyai și deține un rol strategic în conducerea universității, având responsabilități vitale legate de Resurse Umane, Alumni, Dezvoltarea în Carieră și Consilierea Studenților. Este o profesionistă cu experiență vastă și recunoscută pentru competențele sale de excepție în predarea contabilității pentru manageri și controlling, atât la nivel licență și masterat, cât și în programele MBA și pentru executivi. Cu o experiență didactică bogată și un bagaj de cunoștințe acumulate atât în cadrul Universității Babeș-Bolyai, cât și în calitate de professor invitat în cadrul unor universități din străinătate, Alexandra Muțiu oferă cursanților oportunitatea de a învăța prin intermediul metodei studiului de caz. Ea crede ferm că pentru a avea succes primul pas este de a avea un mindset de învingător, iar acesta este un principiu pe care îl împărtășește cu pasiune și determinare.

Modul . 6
Marketing antreprenorial

– Marketingul în antreprenoriat
– Bootstrap Marketing
– Social Marketing

Speaker: Georgiana Iancu și Cipriana Stan

Georgiana Iancu (Brandocracy) lucrează în marketing și management din 2006. În tot acest timp, ea a coordonat proiecte privind employer branding, marketingul strategic și operațional, corporate communication, CSR, dezvoltarea organizațională și comunicarea M&A.

Cipriana Stan (Brandocracy) are o experiență de peste 15 ani în marketing, coordonând de-a lungul carierei numeroase proiecte în digital marketing, internal communications, lead generation, employer branding, marketing B2B și B2C, pentru companii din diverse arii ale economiei, precum IT, sănătate, turism, industria alimentară, industria financiară, industria ceramică, educație, atât în companii consacrate cât și în start-up-uri.

Decembrie 2025

Modul 7.
Proprietatea Intelectuală

– Ce trebuie să știi despre proprietatea intelectuală
– Crearea de Valoare și rolul MVP-ului în proces

Speaker: Catherine Delevoye

Catherine Delevoye are o experiență de peste 25 de ani în consilierea antreprenorilor, oferindu-le suport în dezvoltarea și scalarea propriilor afaceri, prin servicii de coaching și mentorat pe teme legate de dezvoltarea modelului de business, internaționalizare, atragerea de investitori, managementul inovației și eficientizarea lanțului valorii.
A contribuit la dezvoltarea afacerilor din Europa, America de Nord, India, Africa și Orientul Mijlociu, oferind consiliere juridică personalizată și expertiză pentru dezvoltarea tehnologică, stabilirea de parteneriate și modelare procelelor de afaceri. Colaborează cu companii inovatoare abate în diverse etape de dezvoltare, oferindu-le suport încă de la faza de concept si până la consolidarea poziției la nivel internațional. De asemenea, sprijină antreprenorii în soluționarea provocărilor ce țin problemele juridice, gestionarea proprietății intelectuale, stabilirea de acorduri cu clienți, parteneri și investitori, din întreaga lume.

Modul 8.
Scalability and Go to Market Strategy

– Crearea Lanțului Valorii
– Scaling-up

Speaker: Catherine Delevoye

Catherine Delevoye are o experiență de peste 25 de ani în consilierea antreprenorilor, oferindu-le suport în dezvoltarea și scalarea propriilor afaceri, prin servicii de coaching și mentorat pe teme legate de dezvoltarea modelului de business, internaționalizare, atragerea de investitori, managementul inovației și eficientizarea lanțului valorii.
A contribuit la dezvoltarea afacerilor din Europa, America de Nord, India, Africa și Orientul Mijlociu, oferind consiliere juridică personalizată și expertiză pentru dezvoltarea tehnologică, stabilirea de parteneriate și modelare procelelor de afaceri. Colaborează cu companii inovatoare abate în diverse etape de dezvoltare, oferindu-le suport încă de la faza de concept si până la consolidarea poziției la nivel internațional. De asemenea, sprijină antreprenorii în soluționarea provocărilor ce țin problemele juridice, gestionarea proprietății intelectuale, stabilirea de acorduri cu clienți, parteneri și investitori, din întreaga lume.

Modul 9.
Parteneriatele și internaționalizarea afacerii

– Modalități de finanțare
– Internaționalizarea – sursă de avantaj competitiv
– Arta Parteneriatelor

Speaker: Catherine Delevoye

Catherine Delevoye are o experiență de peste 25 de ani în consilierea antreprenorilor, oferindu-le suport în dezvoltarea și scalarea propriilor afaceri, prin servicii de coaching și mentorat pe teme legate de dezvoltarea modelului de business, internaționalizare, atragerea de investitori, managementul inovației și eficientizarea lanțului valorii.
A contribuit la dezvoltarea afacerilor din Europa, America de Nord, India, Africa și Orientul Mijlociu, oferind consiliere juridică personalizată și expertiză pentru dezvoltarea tehnologică, stabilirea de parteneriate și modelare procelelor de afaceri. Colaborează cu companii inovatoare abate în diverse etape de dezvoltare, oferindu-le suport încă de la faza de concept si până la consolidarea poziției la nivel internațional. De asemenea, sprijină antreprenorii în soluționarea provocărilor ce țin problemele juridice, gestionarea proprietății intelectuale, stabilirea de acorduri cu clienți, parteneri și investitori, din întreaga lume.

Modul 10.
Pitching & Storytelling

– Cum să faci un pitch de impact
– Cum să structurezi un pitch în funcție de audiența vizată

Speaker:

Modul 11.
Validarea bugetului

Speaker: Alexandra Muțiu


Alexandra Muțiu este prorector al Universității Babeș-Bolyai și deține un rol strategic în conducerea universității, având responsabilități vitale legate de Resurse Umane, Alumni, Dezvoltarea în Carieră și Consilierea Studenților. Este o profesionistă cu experiență vastă și recunoscută pentru competențele sale de excepție în predarea contabilității pentru manageri și controlling, atât la nivel licență și masterat, cât și în programele MBA și pentru executivi. Cu o experiență didactică bogată și un bagaj de cunoștințe acumulate atât în cadrul Universității Babeș-Bolyai, cât și în calitate de professor invitat în cadrul unor universități din străinătate, Alexandra Muțiu oferă cursanților oportunitatea de a învăța prin intermediul metodei studiului de caz. Ea crede ferm că pentru a avea succes primul pas este de a avea un mindset de învingător, iar acesta este un principiu pe care îl împărtășește cu pasiune și determinare.

Demo Day  

Evenimentul oferă posibilitatea viitoarelor afaceri de succes, dezvoltate în cadrul programelor de incubare, de a fi validate în fața unui juriu format din mentori și investitori. Va oferi câștigătorilor oportunitatea de a obține finanțare și suport în cadrul acceleratoarelor partenere, iar conceptele cele mai elaborate, cu potențial de dezvoltare pe piața reală, vor fi premiate.

Premiile vor consta în bunuri, bani și suport de specialitate pentru a asigura continuitatea conceptelor de business.

* vă rugăm consultați calendarul pentru a avea acces la datele la care vor avea loc aceste evenimente.

TBD Decembrie 2025


Beneficiarii programului de incubare vor avea posibilitatea de a-și valida conceptul de business în fața unor antreprenori și instructori cu experiență, din țară și din străinătate. Fiecare concept va fi expus în maxim 5 minute cronometrate și trebuie să evidențieze valoarea propusă, persona, avantajul competitiv, un buget estimativ al veniturilor și cheltuielilor vizate, respectiv strategiile viitoare. Se recomandă ca pitchul să fie realizat în limba engleză, dat fiind faptul că în juriu vor fi specialiști din țară și din străinătate

Formularul de înscriere este disponibil aici (vei găsi și template-ul ce trebuie utilizat pentru pitch)

Bunduchi Raluca este Chair in Innovation la Universitatea Edinburgh Business School din UK. Domenii de interes: încrederea și costurile tranzacțiilor pe piețele electronice, procesele de instituționalizare în standardizarea tehnologiei, costurile și beneficiile asociate inovației de proces, strategiile de legitimare a inovației, provocări în transformarea digitală și abordările inovației în firmele digitale.

Dehenes Dan (Executive Director Kaufland Romania & Moldova) are o experiență vastă în domeniul retailului. A absolvit programul Executive Education “Innovation & Leadership” organizat de UBB FSEGA și UNC Kenan-Flagler Business School, University of North Carolina, Chapel Hill.

Ilya Avdeev este profesor de Inginerie Mecanică la Universitatea din Wisconsin-Milwaukee și director al Lubar Entrepreneurship Center. Este co-fondator și director executiv al UWM Student Startup Challenge, coordonează inițiativa Milwaukee Regional Energy Education în calitate de investigator principal și a fondat Advanced Manufacturing and Design Laboratory. Cercetările sale se concentrează pe proiectarea sistemelor de stocare a energiei și integrarea gândirii de design în educația technică.

Iancu Georgiana  (Brandocracy) lucrează în marketing și management din 2006. În tot acest timp, ea a coordonat proiecte privind employer branding, marketingul strategic și operațional, corporate communication, CSR, dezvoltarea organizațională și comunicarea M&A.

Sevage Jeff Ph.D., este Executive Director la Faber Entrepreneurship Center de la Moore School, USA. Acesta și-a canalizat cercetarea spre identificarea celor mai bune practici privind comercializarea inovațiilor bazate pe știință, pe identificarea celor mai eficiente strategii de brevetare, dar și pe modalitățile de dezvoltare a ecosistemelor antreprenoriale și bazate pe inovare. Timp de 10 ani d-nul Savage a oferit consultanță startup-urilor academice și științifice având rolul de mentor al facultății în programul I-Corps al NSF. Colaborează cu Savannah River National Laboratories și este consilier al facultății pentru Gamecock Consulting Club.

Russ Browder ajută liderii, antreprenorii și inovatorii să se remarce prin predare și cercetare aplicată. Fie în mediul universitar, fie în sălile de curs corporative, Russ predă leadership antreprenorial, antreprenoriat global, comunicare și executive presence. Cercetările sale explorează legătura dintre tehnologie, învățare, creativitate și reziliența organizațională, în contexte variate, precum tehnologii digitale emergente, makerspaces și gestionarea crizelor.
Russ a obținut numeroase premii pentru inovație în predare, în calitate de Profesor Asistent de Antreprenoriat la Price College of Business, Universitatea din Oklahoma.

Simina Lakatos este fondatoarea și președinta Institutului Ernest Lupan pentru Economie Circulară și Mediu (IRCEM), funcție pe care o deține din 2012. Cu o pregătire în domeniile economic și tehnic, aceasta deține o diplomă de licență în Economie și o diplomă în Ingineria Materialelor și Mediului. În 2011, a susínut o teză dedicată Responsabilității Sociale Corporative. Principalele sale preocupări vizează accelerarea tranziției către o economie circulară, prin inițiative coordonate, dezvoltarea de soluții practice și scalabile, organizarea de campanii la nivel local, regional și european, precum și promovarea și diseminarea informațiilor despre economia circulară și dezvoltarea durabilă.

Calendar – an universitar 2025-2026

Modul 1.
Start-up mindset 

– Dezvoltarea mentalităţii de start-up și psihologia succesului
– Valorificarea eșecului în afaceri de succes
– Importanța mindset-ului în călătoria antreprenorială

Modul 2.
Lean Start-up

– Cunoașterea elementelor definitorii ale unui start-up de succes
– Experimentarea, testarea și actualizarea conceptului de business
– Customer Discovery

Modul 3.
Problem analysis  

– Design Thinking în procesul de ideație
– Dezvoltarea abilităţilor creative într-un sistem colaborativ
– Inovare și proprietate intelectuală

Modul 4.
Value proposition design


– Product Market Fit
– Construirea de soluţii practice bazate pe nevoile clientului
– Structurarea valorii propuse


Modul 5.
Modelarea şi finanţarea afacerii   


– Alegerea modelului de business potrivit
– Sustenabilitatea propriei afaceri
– Soluții de finanțare

Modul 6.
Go to Market Strategy


– Planificare strategică a afacerii
– Avantajul competitiv raportat la nevoile și problemele segmentului vizat
– Strategii și canale de marketing

Modul 7.
Strategii de Scalare

– Planificarea strategică pentru o creștere și o dezvoltare sustenabilă
– Provocări și soluții în etapa de scalare a afacerii

Pitching

Pe parcursul modulelor participanții vor avea posibilitatea învăța ce presupune pregătirea unui Pitch în funcție de target, respectiv vor avea posibilitatea de a-și dezvolta abilitățile de public speaking.