Programul de incubare are ca și scop oferirea de suport specializat și gratuit studenților care au concepte de business cu potențial de dezvoltare pe piața din România. În urma “Competiției de idei ”, echipele selectate vor avea acces la o serie de module care vor contura modele de business fezabile, în funcție de viziunea și provocările identificate.

Competiție de idei

Evenimentul va oferi studenților posibilitatea de a-și prezenta ideile de business unui juriu format dintr-un grup de mentori. Cele mai interesante idei vor fi selectate pentru a face parte din programul de incubare UBB Student i-Lab.

Martie 2025

Competiția este deschisă tuturor studenților UBB care au o idee de business pe care doresc să o testeze și să o valideze, cu ajutorul celor mai buni experți în domeniu, în cadrul „Programului de Incubare”. Studenții se pot înscrie la Competiție fie individual, fie alături de colegii cu care știu că pot forma o echipă creativă, dinamică și dornică de a experimenta lucruri noi.
Fiecare persoană/echipă va avea la dispoziție 5 minute pentru a expune problema pe care dorește să o rezolve, soluția (produsul /serviciul) pe care o consideră viabilă pentru a adresa respectiva problemă și motivația de a dezvolta respectivul concept de business. Pentru a facilita expunerea ideii este recomandată utilizarea unui suport multimedia (ex: powerpoint), iar prezentarea poate fi realizată în limba engleză sau în limba română.

Pentru a vă înregistra la Competiția de idei completați

Data limită de înscriere este 16.03.2025

Program incubare 

Programul de incubare are ca scop oferirea de suport specializat studenților care au concepte de business cu potențial de dezvoltare pe piața din România. Acest program va fi disponibil în urma unei preselecții realizate  prin intermediul “Competiției de idei”, este un eveniment care va avea loc la debutul fiecărui semestru, iar echipele selectate vor avea acces la un set de module menite să le ajute să dezvolte un model de afaceri fezabil, respectiv să ofere suport specializat.

Martie 2025

Modul 1.
Start-up mindset 

– Dezvoltarea mentalităţii de start-up și psihologia succesului
– Valorificarea eșecului în afaceri de succes
– Importanța mindset-ului în călătoria antreprenorială

Speaker: Erika (Adriana) Tiplea

Cu o experiență de peste 10 ani în domeniul ospitalier, este Manager al Botanical Bar Events, un concept născut din pasiune pentru această industrie în 2023. De-a lungul carierei sale, a lucrat în diverse locații din țară, gestionând echipe în cadrul unor mari festivaluri și aprofundându-mi cunoștințele prin cursuri și convenții de specialitate. A organizat evenimente variate, de la festivaluri și concerte de muzică acustică până la degustări și experiențe culinare. În paralel, am acumulat 4 ani de experiență în domeniul financiar-contabil în cadrul companiei Contzilla, unde s-a ocupat de contabilitatea societăților, consultanță și redactarea de articole de specialitate pentru antreprenori și profesioniști din domeniu.

Iulian Tirean, este în prezent Fondator și Director General al HeartTECH Innovations. Are o experiență vastă, acumulată în roluri anterioare la Avangarde Software, AROBS Transilvania Software și RIA Solutions Group. A urmat studii în perioada 2010 – 2012 și deține un set solid de competențe, inclusiv strategie de afaceri, planificare strategică, managementul conturilor, managementul schimbării și coaching. Crede cu tărie că o companie este construită de oameni și că succesul unui business este posibil doar prin colaborarea strânsă dintre echipe și management.

Modul 2. Design Thinking

– Harta Empatiei
– Înțelegerea nevoilor consumatorului

Speaker: Tzufit Herling

Cu peste 10 ani de experiență în crearea de conținut, construirea de comunități, managementul proiectelor și design de programe, colaborez cu organizații, antreprenori și afaceri din întreaga lume pentru a conecta oamenii. Tzufit este specializată în susținerea companiilor pentru a dezvolta comunități prospere prin crearea de strategii personalizate, revitalizarea comunităților existente cu un accent pe învățarea digitală și dezvoltarea angajaților, și stimularea inovației în mediul de muncă hibrid.

Are experiență în dezvoltrea de programe personalizate pentru lideri comunitari, antreprenori și profesioniști, abordând teme precum fundamentale ale construirii comunităților, strategie de conținut, abilități de leadership și stimularea angajamentului atât online, cât și în persoană.

Modul 3.
Antreprenoriatul Digital


– Rolul digitalizării într-un strat-up
– Model de business digital
– Integrarea AI în antreprenoriat

Speaker: Jan-Philipp

Deține titlul de venia legendi (Habilitare) de la Facultatea de Studii Economice a Universității din Mannheim A scris cărți și a contribuit la rapoarte științifice solicitate de Ministerele Federale din Germania, iar cercetările sale au câștigat sau au fost nominalizate pentru peste 30 de premii internaționale. De asemenea, a fost distins cu un premiu pentru diversitate și egalitate de gen de către Universitatea din Mannheim și a fost recunoscut pentru implicarea sa remarcabilă în coordonarea echipei de lucru pentru Ucraina de la Universitatea din Passau. De asemenea, sprijină comunitatea academică prin organizarea de conferințe internaționale, cum ar fi Academia Europeană de Management și Conferința Europeană Interdisciplinară de Cercetare în Antreprenoriat. Predă cursuri la nivel de licență, master și doctorat, în domenii precum antreprenoriatul, managementul organizațional, managementul strategic și internațional. De asemenea, este un vorbitor frecvent la cursuri de educație executivă la Mannheim Business School și a mentorat peste 25 de echipe de start-up.

Linkedin Jan Philipp Ahrnes

Modul 4.
Crowfounding

– Dinamica socială și psihologică în crowdfunding
– Elaborarea unei campanii de crowdfunding

Speaker: Jan-Philipp

Deține titlul de venia legendi (Habilitare) de la Facultatea de Studii Economice a Universității din Mannheim A scris cărți și a contribuit la rapoarte științifice solicitate de Ministerele Federale din Germania, iar cercetările sale au câștigat sau au fost nominalizate pentru peste 30 de premii internaționale. De asemenea, a fost distins cu un premiu pentru diversitate și egalitate de gen de către Universitatea din Mannheim și a fost recunoscut pentru implicarea sa remarcabilă în coordonarea echipei de lucru pentru Ucraina de la Universitatea din Passau. De asemenea, sprijină comunitatea academică prin organizarea de conferințe internaționale, cum ar fi Academia Europeană de Management și Conferința Europeană Interdisciplinară de Cercetare în Antreprenoriat. Predă cursuri la nivel de licență, master și doctorat, în domenii precum antreprenoriatul, managementul organizațional, managementul strategic și internațional. De asemenea, este un vorbitor frecvent la cursuri de educație executivă la Mannheim Business School și a mentorat peste 25 de echipe de start-up.

Aprilie 2025

Modul . 5
Marketing antreprenorial

– Marketingul în antreprenoriat
– Bootstrap Marketing
– Social Marketing

Speaker: Georgiana Iancu și Cipriana Stan

Georgiana Iancu (Brandocracy) lucrează în marketing și management din 2006. În tot acest timp, ea a coordonat proiecte privind employer branding, marketingul strategic și operațional, corporate communication, CSR, dezvoltarea organizațională și comunicarea M&A.

Cipriana Stan (Brandocracy) are o experiență de peste 15 ani în marketing, coordonând de-a lungul carierei numeroase proiecte în digital marketing, internal communications, lead generation, employer branding, marketing B2B și B2C, pentru companii din diverse arii ale economiei, precum IT, sănătate, turism, industria alimentară, industria financiară, industria ceramică, educație, atât în companii consacrate cât și în start-up-uri.

Modul 6.
Modelarea și Finanțarea Afacerii

– Provocările in managementul antreprenorial
– Modelele de business financiar
– Bugetul și previziunea financiară

Speaker: Alexandra Muțiu

Alexandra Muțiu este prorector al Universității Babeș-Bolyai și deține un rol strategic în conducerea universității, având responsabilități vitale legate de Resurse Umane, Alumni, Dezvoltarea în Carieră și Consilierea Studenților. Este o profesionistă cu experiență vastă și recunoscută pentru competențele sale de excepție în predarea contabilității pentru manageri și controlling, atât la nivel licență și masterat, cât și în programele MBA și pentru executivi. Cu o experiență didactică bogată și un bagaj de cunoștințe acumulate atât în cadrul Universității Babeș-Bolyai, cât și în calitate de professor invitat în cadrul unor universități din străinătate, Alexandra Muțiu oferă cursanților oportunitatea de a învăța prin intermediul metodei studiului de caz. Ea crede ferm că pentru a avea succes primul pas este de a avea un mindset de învingător, iar acesta este un principiu pe care îl împărtășește cu pasiune și determinare.

Mai 2025

Modul 7.
Proprietatea Intelectuală

– Ce trebuie să știi despre proprietatea intelectuală
– Crearea de Valoare și rolul MVP-ului în proces

Speaker: Amnon Dekel

Dr. Amnon Dekel este directorul executiv al ASPER-HUJI Innovate, Innovation and Entrepreneurship Center din cadrul Universității Hebrew din Ierusalim. Anterior, Amnon a fost președinte al Departamentului de Inginerie Software la Colegiul de Inginerie și Design Shenkar din Israel. Amnon are peste 20 de ani de experiență în dezvoltarea de produse pentru servicii și aplicații bazate pe IT, precum și peste 15 ani de experiență în cercetare aplicată ce vizează User Experience și Mobile Computing. Acesta a contribuit la lansarea a 3 companii din domenii precum video sharing, personal networking and indoor navigation. A primit numeroase premii internaționale, inclusiv o nominalizare la Premiile Pulitzer, pentru munca sa cu New York Times. Amnon are un doctorat în Informatică la Hebrew. Este pasionat de transpunerea artei în tehnologie, iar când are timp se dedică acestui hobby.

Modul 8.
Prototiparea cu No Coding AI

– Prototiparea
-Validarea produsului

Speaker: Amnon Dekel

Dr. Amnon Dekel este directorul executiv al ASPER-HUJI Innovate, Innovation and Entrepreneurship Center din cadrul Universității Hebrew din Ierusalim. Anterior, Amnon a fost președinte al Departamentului de Inginerie Software la Colegiul de Inginerie și Design Shenkar din Israel. Amnon are peste 20 de ani de experiență în dezvoltarea de produse pentru servicii și aplicații bazate pe IT, precum și peste 15 ani de experiență în cercetare aplicată ce vizează User Experience și Mobile Computing. Acesta a contribuit la lansarea a 3 companii din domenii precum video sharing, personal networking and indoor navigation. A primit numeroase premii internaționale, inclusiv o nominalizare la Premiile Pulitzer, pentru munca sa cu New York Times. Amnon are un doctorat în Informatică la Hebrew. Este pasionat de transpunerea artei în tehnologie, iar când are timp se dedică acestui hobby.

Modul 10.
Validarea bugetului

– Anliza și discutarea bugetului

Speaker: Alexandra Muțiu


Alexandra Muțiu este prorector al Universității Babeș-Bolyai și deține un rol strategic în conducerea universității, având responsabilități vitale legate de Resurse Umane, Alumni, Dezvoltarea în Carieră și Consilierea Studenților. Este o profesionistă cu experiență vastă și recunoscută pentru competențele sale de excepție în predarea contabilității pentru manageri și controlling, atât la nivel licență și masterat, cât și în programele MBA și pentru executivi. Cu o experiență didactică bogată și un bagaj de cunoștințe acumulate atât în cadrul Universității Babeș-Bolyai, cât și în calitate de professor invitat în cadrul unor universități din străinătate, Alexandra Muțiu oferă cursanților oportunitatea de a învăța prin intermediul metodei studiului de caz. Ea crede ferm că pentru a avea succes primul pas este de a avea un mindset de învingător, iar acesta este un principiu pe care îl împărtășește cu pasiune și determinare.

Modul 9.
Validarea conceptului de Business cu un VC

– Ce este un VC
– Cum să abordezi un VC, în calitate de antreprenor la ănceput de drum?

Speakeri: Cristina Cismas Florea și Morgan Slain

Cristina are 20 de ani de experiență în domeniul educației. A predat matematică și afaceri la liceu și a implementat programe inovative în diverse licee. În 2014, Cristina a fondat Programul BEAM, un program educațional internațional pentru licee, unde elevii învață să creeze propriile lor startup-uri printr-un curriculum dezvoltat în parteneriat cu firme de renume, precum PricewaterhouseCoopers și Ernst&Young, și au acces la stagii de practică în afaceri la companii din rețeaua BEAM. BEAM are mii de absolvenți în întreaga lume și a fost prezentat în numeroase articole de presă, inclusiv în Raportul Nuffic din Olanda, unde a fost desemnat una dintre cele mai bune practici în educație. Cristina este menționată ca Alumni Remarcabil la Universitatea Santa Clara pentru activitatea sa cu Programul BEAM.

Înainte de a lucra la Universitatea Santa Clara, Cristina a fost Chief Program Officer la Boys and Girls Clubs, lector la Stanford University și speaker la seminarelor Wharton School of Business. În prezent, Cristina este cadru didactic asociat la Universitatea Santa Clara, unde predă Design Thinking, și este consultant pentru Santa Clara Ventures, un fond de capital de risc care investește în startup-uri Bronco.

Morgan Slain este partener General la Santa Clara Ventures, un fond de capital de risc care investește în companii fondate de absolvenți, cadre didactice, angajați și studenți ai Universității Santa Clara. De asemenea, este fondator și director al Bronco Venture Accelerator, un program destinat sprijinirii antreprenorilor din cadrul Universității Santa Clara prin furnizarea de resurse, comunitate și mecanisme de responsabilizare pentru dezvoltarea afacerilor lor. În plus, Morgan Slain este partener general la Santa Cruz Ventures, un fond de capital de risc asociat acceleratorului Santa Cruz Works, axat pe susținerea startupurilor orientate spre sustenabilitate și sănătatea planetei în regiunea Santa Cruz și de-a lungul Coastei Centrale.

Cu o experiență de peste 25 de ani în management corporativ, operațiuni de afaceri, planificare strategică și fuziuni și achiziții, Morgan Slain are un parcurs dovedit în conducerea și vânzarea unor companii tehnologice emergente, cumulând peste 200 de milioane de dolari în exituri. A fost partener la UP2398, fondul de investiții early-stage al lui Pierre Omidyar, și a deținut poziții de conducere în filiale sau companii achiziționate de Google, Disney, Palm și Frost & Sullivan. Domeniile sale de expertiză includ blockchain, analitică de date, învățare automată, biotehnologie și bunuri de consum. Morgan Slain este absolvent al Universității Stanford, deținând o diplomă de licență și un master în Studii Internaționale, ambele obținute cu distincții.

Modul 11.
Pitching & Storytelling

– Cum să faci un pitch de impact
– Cum să structurezi un pitch în funcție de audiența vizată

Speaker: Daniel Druhora


Daniel Druhora
 este cineast, profesor și lider în inovare, de origine româno-americană, recunoscut pentru documentarul său câștigător al premiului Emmy „Lives Not Grades” și alte lucrări notabile, cum ar fi „Cloudwalkers” și „Long Distance Swimmer.” A studiat relații internaționale la Universitatea din Washington și a obținut un MFA în producție de film și televiziune la Școala de Arte Cinematice de la University of Southern California.

În calitate de Director al Grand Challenges Innovation Lab la USC, Daniel coordonează inițiative de inovare și antreprenoriat, promovând soluții care rezolvă probleme globale. Pe lângă contribuțiile sale pe partea educațională si cinematografică, Daniel este implicat în USC ReWater Center, contribuind alături de studenți la identificarea de soluții menite să abordeze în mod activ soluționarea crizei de apă. Printre proiectele sale curente se numără „Elie’s Overcoat,” un film de lung metraj ce va fi filmat în România.

Demo Day  

Evenimentul oferă posibilitatea viitoarelor afaceri de succes, dezvoltate în cadrul programelor de incubare, de a fi validate în fața unui juriu format din mentori și investitori. Va oferi câștigătorilor oportunitatea de a obține finanțare și suport în cadrul acceleratoarelor partenere, iar conceptele cele mai elaborate, cu potențial de dezvoltare pe piața reală, vor fi premiate.

Premiile vor consta în bunuri, bani și suport de specialitate pentru a asigura continuitatea conceptelor de business.

* vă rugăm consultați calendarul pentru a avea acces la datele la care vor avea loc aceste evenimente.

Iunie 2025


Beneficiarii programului de incubare vor avea posibilitatea de a-și valida conceptul de business în fața unor antreprenori și instructori cu experiență, din țară și din străinătate. Fiecare concept va fi expus în maxim 5 minute cronometrate și trebuie să evidențieze valoarea propusă, persona, avantajul competitiv, un buget estimativ al veniturilor și cheltuielilor vizate, respectiv strategiile viitoare. Se recomandă ca pitchul să fie realizat în limba engleză, dat fiind faptul că în juriu vor fi specialiști din țară și din străinătate

Formularul de înscriere este disponibil aici (vei găsi și template-ul ce trebuie utilizat pentru pitch)

Bunduchi Raluca este Chair in Innovation la Universitatea Edinburgh Business School din UK. Domenii de interes: încrederea și costurile tranzacțiilor pe piețele electronice, procesele de instituționalizare în standardizarea tehnologiei, costurile și beneficiile asociate inovației de proces, strategiile de legitimare a inovației, provocări în transformarea digitală și abordările inovației în firmele digitale.

Dehenes Dan (Executive Director Kaufland Romania & Moldova) are o experiență vastă în domeniul retailului. A absolvit programul Executive Education “Innovation & Leadership” organizat de UBB FSEGA și UNC Kenan-Flagler Business School, University of North Carolina, Chapel Hill.

Ilya Avdeev este profesor de Inginerie Mecanică la Universitatea din Wisconsin-Milwaukee și director al Lubar Entrepreneurship Center. Este co-fondator și director executiv al UWM Student Startup Challenge, coordonează inițiativa Milwaukee Regional Energy Education în calitate de investigator principal și a fondat Advanced Manufacturing and Design Laboratory. Cercetările sale se concentrează pe proiectarea sistemelor de stocare a energiei și integrarea gândirii de design în educația technică.

Iancu Georgiana  (Brandocracy) lucrează în marketing și management din 2006. În tot acest timp, ea a coordonat proiecte privind employer branding, marketingul strategic și operațional, corporate communication, CSR, dezvoltarea organizațională și comunicarea M&A.

Sevage Jeff Ph.D., este Executive Director la Faber Entrepreneurship Center de la Moore School, USA. Acesta și-a canalizat cercetarea spre identificarea celor mai bune practici privind comercializarea inovațiilor bazate pe știință, pe identificarea celor mai eficiente strategii de brevetare, dar și pe modalitățile de dezvoltare a ecosistemelor antreprenoriale și bazate pe inovare. Timp de 10 ani d-nul Savage a oferit consultanță startup-urilor academice și științifice având rolul de mentor al facultății în programul I-Corps al NSF. Colaborează cu Savannah River National Laboratories și este consilier al facultății pentru Gamecock Consulting Club.

Russ Browder ajută liderii, antreprenorii și inovatorii să se remarce prin predare și cercetare aplicată. Fie în mediul universitar, fie în sălile de curs corporative, Russ predă leadership antreprenorial, antreprenoriat global, comunicare și executive presence. Cercetările sale explorează legătura dintre tehnologie, învățare, creativitate și reziliența organizațională, în contexte variate, precum tehnologii digitale emergente, makerspaces și gestionarea crizelor.
Russ a obținut numeroase premii pentru inovație în predare, în calitate de Profesor Asistent de Antreprenoriat la Price College of Business, Universitatea din Oklahoma.

Simina Lakatos este fondatoarea și președinta Institutului Ernest Lupan pentru Economie Circulară și Mediu (IRCEM), funcție pe care o deține din 2012. Cu o pregătire în domeniile economic și tehnic, aceasta deține o diplomă de licență în Economie și o diplomă în Ingineria Materialelor și Mediului. În 2011, a susínut o teză dedicată Responsabilității Sociale Corporative. Principalele sale preocupări vizează accelerarea tranziției către o economie circulară, prin inițiative coordonate, dezvoltarea de soluții practice și scalabile, organizarea de campanii la nivel local, regional și european, precum și promovarea și diseminarea informațiilor despre economia circulară și dezvoltarea durabilă.

Calendar – an universitar 2024-2025

Modul 1.
Start-up mindset 

– Dezvoltarea mentalităţii de start-up și psihologia succesului
– Valorificarea eșecului în afaceri de succes
– Importanța mindset-ului în călătoria antreprenorială

Modul 2.
Lean Start-up

– Cunoașterea elementelor definitorii ale unui start-up de succes
– Experimentarea, testarea și actualizarea conceptului de business
– Customer Discovery

Modul 3.
Problem analysis  

– Design Thinking în procesul de ideație
– Dezvoltarea abilităţilor creative într-un sistem colaborativ
– Inovare și proprietate intelectuală

Modul 4.
Value proposition design


– Product Market Fit
– Construirea de soluţii practice bazate pe nevoile clientului
– Structurarea valorii propuse


Modul 5.
Modelarea şi finanţarea afacerii   


– Alegerea modelului de business potrivit
– Sustenabilitatea propriei afaceri
– Soluții de finanțare

Modul 6.
Go to Market Strategy


– Planificare strategică a afacerii
– Avantajul competitiv raportat la nevoile și problemele segmentului vizat
– Strategii și canale de marketing

Modul 7.
Strategii de Scalare

– Planificarea strategică pentru o creștere și o dezvoltare sustenabilă
– Provocări și soluții în etapa de scalare a afacerii

Pitching

Pe parcursul modulelor participanții vor avea posibilitatea învăța ce presupune pregătirea unui Pitch în funcție de target, respectiv vor avea posibilitatea de a-și dezvolta abilitățile de public speaking.